Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starcraft på OS X...! funkar inte =(

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med att få starcraft att fungera...

d.v.s

Jag kan inte äns instalera det! När jag försöker instalera från orginal skivan så kommer det upp en ruta där det står:
Couldn´t open installer archive. You must run the installer on the Starcraft CD.

Det den säger att jag ska göra är ju det jag gör............ Jag gör 2*2 G5, os 10.2.8, datorn startar os 9 när jag vill instalera stracraft.

Jag har laddat ner tillägget som finns för os x på Blizzards sida men den ska inte till förän starcraft redan är instalerat, vilket jag ju inte kan.

Det finns en Starcraft-installer som du kan tanka hem på deras sida. Jag hittade dock den inte, men jag vet att man måste ha den för att installera Starcraft under Mac OS X.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 18:37

Jag hade det problemet jag med! Min lösning var helt enkelt att jag helt enkelt kopierade över en fungerande starcraftinstallation från en annan mac och sedan patchade den för att köra i OSX. Patchen hittar du på den här sidan.

jag lyckades installera Starcraft på panther med hjälp av patchen men inte fick jag musens högerknapp att fungera sedan. Någon som stött på något liknande?

Nu funkar det, tack

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-28 11:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Det finns en Starcraft-installer som du kan tanka hem på deras sida. Jag hittade dock den inte, men jag vet att man måste ha den för att installera Starcraft under Mac OS X.

Det finns ingen liknande sådan för Diablo 2? jag lyckas inte installera det i OSX/Classic

Inte vad jag vet. För mig funkade det att instalera men det var int förän igår jag ladade ner en pahts även för Deablo... Det gav en hel del Allt blev mäkta snyggare.

http://www.blizzard.com/support/?id=mdt0387p

1
Bevaka tråden