Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kensington-mus är för snabb!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-26 16:43

Jag har fått en "Kensington PocketMouse Pro Optical Wireless". Och den går, på sedvanligt maccigt sätt, bra att instellera genom att bara koppla in den.

Men problemet är att den är för snabb! Jag är van vid en mycket långsammare mus än så.

Om man sätter snabbhetsreglaget på lägsta hastighet, blir den dubblet så långsan som jag är van vid (så långsam att man måste dra den över musmattan 4 ggr innan den gått över hela skärmen), men när jag sätter reglaget på näst långsamaste hastigheten, är den dubbelt så snabb som jag brukar ha det. Den går över hela skärmen om man flyttar den bara 2,5 cm!

Så jag laddade ner drivrutinen för musen på Kenisngtons hemsida i hopp om att man kunde göra med specifika hastighetsinställnjngar då. Men i drivrutinens egen inställningspanel är den lägsta hastigheten lika snabb som den näst lägsta i Mac OS X egna inställningspanel.

Så jag gör ett sista försök att få ordning på den innan jag lämnar tillbaka den.

Är det någon som känner till typ ett tredjepartsprogram som kan ställa in musens hastighet bättre eller någon annan lösning på problemet?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2003-10-26 20:15

Är det en USB-mus rekommenderar jag USB Overdrive. Du hittar den här http://www.usboverdrive.com. Det är allas vår Macade italienare Alessandro Levi Montalcini som skrivit det.

Gunnar B

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 14:08

Ja det är USB, fast trådlös alltså. Man kopplar en radiosändare till USB-porten.

Ska testa USB overdrive!

Som jag blev påpekad om i helgen så har OS X inget hastighets reglage, utan bara reglage för hur snabb acceleration man ska ha...

USB OverDrive var kung i OS9.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 17:43

USB-overdrive funkar inte!
Trots att jag har slängt allt från Kensington MouseWorks!

Det är inte kul att behöva lämna tillbaka presenter. Om man nu ens får lämna tillbaka den när jag har testat den...

1
Bevaka tråden