Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Marathon på osX!!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 18:00

jag hittade denna sida, det är en marathon klient som gör så att man kan lira infinity på osX! http://source.bungie.org/ det har även stöd för gl, men det är ett problem, jag får det inte att funka med min version, det funkar med en demo version som följde med, men inte med min fulla, någon som har något tips??

Felet brukar enbart bero på att den inte hittar filerna eftersom dom har fel Type & Creator. Kolla med tex File Buddy vad filerna i demo-versionen som funkar har för type och creator och ändra sedan din fulla versions filer till samma Type/Creator så ska det nog funka

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 12:01

tack nu fick ja till det, va roligt....

Se nu till att tanka ner M1A1 också
(jag missar inte ett tillfälle att göra lite reklam för det projektet som jag varit med och jobbat med)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 11:57

vad är m1a1?

Marathon 1 konverterat så att det funkar med Aleph One.
Finns att hämta på http://bighouse.bungie.org/m1/
Kan hända att du måste ändra type/creator på filerna du tankar därifrån också eftersom senaste versionerna av Aleph One inte vill känna igen dom med samma problem som du hade med Marathon Infinitys datafiler.

  • Medlem
  • 2003-11-28 00:25

Jag får ingenting att funka. Har laddat ner Aleph One för OSX och 'Aleph One Demo Files' som länkas till på support-sidan. Det enda jag får fram är fel -43 med uppmaningen att Map, Shapes, Images och Sounds måste vara korrekt installerade. I read me står det att man ska placera dessa filer i samma folder som Aleph One-appen. Men inte fn hjälper det...
Och David, jag får samma problem med M1A1. Nåt jag missat?

Det vore ju kul att få se Marathon igen!

  • Oregistrerad
  • 2003-11-28 15:29

usch, det här var pillrigt för mig med. men om du öppnar filerna med filebuddy. och ändrar om "type" och "creator" på filerna till det här.

sounds
type: snd2 creator: 26.A

images
type: img2 creator:26.A

map
type: sce2 creator:26.A

music
type: AIFF creator:26.A

shapes
type: shp2 creator:26.A

så gjorde jag och då funkade det. hoppas du fattar hur jag menar. annars får du fråga.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Syrsa
Jag får ingenting att funka. Har laddat ner Aleph One för OSX och 'Aleph One Demo Files' som länkas till på support-sidan. Det enda jag får fram är fel -43 med uppmaningen att Map, Shapes, Images och Sounds måste vara korrekt installerade. I read me står det att man ska placera dessa filer i samma folder som Aleph One-appen. Men inte fn hjälper det...
Och David, jag får samma problem med M1A1. Nåt jag missat?

Det vore ju kul att få se Marathon igen!

David? Jag heter inte David (heter rot8 det möjligen irl?)
Mitt nick heter Dave Lister, själv heter jag något helt annat
Orsaken till det där med felet -43 är att Aleph One har ändrat på hur den läser filer lite på senare tid (dvs efter att M1A1-projektet blev klart) så den kräver att filerna har speciell type & creator numera (det som rot8 förklarade dvs).
Hoppas nu bara du får igång det så du kan spela det lite

Ahh, intressant jag har nämligen aldrig spelat original Marathon...

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2003-12-02 21:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Ahh, intressant jag har nämligen aldrig spelat original Marathon...

Du skojar!:eek:

  • Medlem
  • 2003-12-02 21:54

Jupp, nu funkar det. Antar att type och creator-beroendet försvinner senare. Ska bli förbannat kul att återuppliva gamla minnen.

Sorry med namnet Dave -det bilr itne atlid rtät

  • Oregistrerad
  • 2003-12-03 20:27

för jag heter värkligen inte David, haha. inte ens nära.

häh, så knäsigt dät kan ble

Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke F
Du skojar!:eek:

Nej, :b jag har aldrig spelat marathon. Jag var väl PC-nisse på den tiden :rolleyes:

Jaja, nu får du se till att spela det iaf
Jag stod med för att konvertera nätverksbanorna i det projektet så runt 7-8 stycken av dom stod jag för konverteringen
Tror bara jag konverterade en-två singleplayerbanor dock, G4 Blaspheme Quarantine (eller vad den nu heter , där man ska aktivera en parabol för att sända signal till jorden för att varna om Pfhor)

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2003-12-04 19:56

Jag äger licenser för alla tre Marathon-programmen. Finns det någon kunnig själ som kan packa ner alla filer jag behöver i en image-fil för att kunna lira i 10.3.1?

william.naversten@telia.com ...

1
Bevaka tråden