Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logitech Z-680 5.1 THX

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 13:41

Är det någon som har erfarenhet av Logitech Z-680 5.1 THX, prolyssnat eller så? Duger dom som hyffsade "hemmabiohögtalare"? Enligt vad jag läst på nätet som verkar paketet vara det bästa man kan köpa till sin dator i högtalarväg. Problemet är att dom kostar en rund summa så vill gärna veta om dom duger som "hemmabiohögtalare" innan jag slår till. Apple Store vill ha 4000:-, men jag har hittat dom för 3449:- hos datorbutiken.com. Någon som vet ett ännu bättre pris?

Det låter som ett bra pris. Kolla priser här:
http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/sound/speakers/162594/prices

I övrigt så verkar högtalarna grymma, jag ska köpa dom som hembioanläggning modell budget, så fort jag får lite pengar över.

Tidningen HemmaBio var lyriska över dom i förhållande till priset i en recension i våras.

Har har nu haft Z-680 5.1 THX i snart två veckor och jag kan inte säga annat än att det är ett helt grymmt paket. Jag trodde absolut inte det skullle vara så bra som det var. Använder den tillsamans med min PB G4, och det funkar perfekt.
Om man nu skall klaga på något så är det att ett litet brus infinner sig alltid när man inte spelar något ljud, men jag lovar att du alltid kommer att ha ljud på.
Hör av dig om du har några frågor.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 22:15

Nu har jag provlyssnat. Vilket tryck, fantastiskt bra ljud för pengarna. Bor man i Göteborg så kan man provlyssna hos Elgigantens nyöppnade butik i Bäckebol.

Vet någon ett bra pris på Logitech Z-680 5.1 THX just nu? Datorbutiken har höjt sitt pris till 3598:-

Billigaste pris hittar du på pricerunner.com

Hoppas du också blir nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 23:00

Jodå, jag blir nog nöjd med råge. Men det verkar som inte alla butiker finns med i pricerunners priskatalog.

Billigaste pris på Pricerunner är: 3625:- Men Datorbutiken tar dom för 3598:-. Hos Kelkoo är billigaste pris 3677:-...

Småpengar, jag vet. Är nog lite snål och hoppas på 2995:- eller liknande.

Edit: Slarver

Senast redigerat 2003-10-25 23:10
  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-10-26 18:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Har har nu haft Z-680 5.1 THX i snart två veckor och jag kan inte säga annat än att det är ett helt grymmt paket. Jag trodde absolut inte det skullle vara så bra som det var. Använder den tillsamans med min PB G4, och det funkar perfekt.
Om man nu skall klaga på något så är det att ett litet brus infinner sig alltid när man inte spelar något ljud, men jag lovar att du alltid kommer att ha ljud på.
Hör av dig om du har några frågor.

Detta brus lokaliserades till själva kontrollenheten. v1.3 led av något mjukvaruproblem.
Om du har v 1.3 av kontrollenehet så kan du returnera den till logitech så byter dom ut den

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bijan@swec
Detta brus lokaliserades till själva kontrollenheten. v1.3 led av något mjukvaruproblem.
Om du har v 1.3 av kontrollenehet så kan du returnera den till logitech så byter dom ut den

Huvuduppgift imorgon.
Tack.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2003-10-26 19:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Börjesson
Huvuduppgift imorgon.
Tack.

Np

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-07 01:29

Är lite nyfiken på hur många ingångar detta system har och var man kopplar in dem (i den lilla dosan?) Funderar på att koppla datorn, dvd, x-box och ev. nåt mer till den, går det?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Bonish
Är lite nyfiken på hur många ingångar detta system har och var man kopplar in dem (i den lilla dosan?) Funderar på att koppla datorn, dvd, x-box och ev. nåt mer till den, går det?

Man kan koppla in digital coax och digital optiskt samt analogt 5.1-ljud och analogt stereoljud, allting sker i kontrolldosan. Allt du vill koppla går bra så vitt jag vet.

Jag är rätt nöjd med systemet (använder det som hembioanläggning).
Några saker:
- Basljudet är på tok för starkt. Trots att jag ställer ner det till absolut minimum så mullrar det som tusan. Jag är rädd att detta kommer att ge ansträngda relationer till våra grannar i längden. Jag skulle gärna ha sett att det gick att dra ner basen betydligt mera.
- Den riktigt låga basen är enorm, den där åskmullerbasen. Däremot är "mellanbasen", eller vad man ska kalla det, inte lika vass, hade hellre sett att det var tvärtom. Det är svårt att lyssna på musik i systemet utan att uppleva basen som för mycket liksom. Men det kanske är så i alla sub-satellitsystem.

För en ingående recension, kolla in Sweclockers:
http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_030527_logitech_z680.php

1
Bevaka tråden