Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xcode

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-25 14:21

Har jag missat nåt? Men när släpps Xcode? Kan man inte ladda ner det som developer tools till Jagga? Om det släpps senare när blir det då?

  • Medlem
  • 2003-10-25 15:58

Sorry, du får tyvärr (?) köpa Panther

"System Requirements
To use Xcode, you need the following:
Macintosh computer with Mac OS X v10.3 or later
384MB of RAM (512MB recommended)
CD or DVD drive for installation
1GB of available disk space for installing applications, documentation, and examples"

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-26 00:55

OK, men hur får man tag i Xcode?? Har panthern morrandes i aluminiumskalet nämligen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-26 01:35

Ligger på CD nummer fyra...

Kan man använda XCode för något annat också? Webbutveckling t ex? Jag vill ju inte kompilera mina filer utan bara ha stöd för t ex PHP i färgåtergivningen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-26 02:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Kan man använda XCode för något annat också? Webbutveckling t ex? Jag vill ju inte kompilera mina filer utan bara ha stöd för t ex PHP i färgåtergivningen.

Fattar inte riktigt vad du menar. Om man kan använda XCode för Webutveckling ? - visst man kan ju skriva tex ett program som jobbar som instiksmodul till en webserver alt CGI-program. Notera dock att Xcode är ingen webutvecklings miljö dvs ej skapad för att utveckla webtänster utan skapa/bygga program.

Vad som finns i XCode finns biskrivet på:
http://developer.apple.com/documentation/DeveloperTools/Conceptual/ToolsOvr_Book/IDE/chapter_3_section_2.html#//apple_ref/doc/uid/200017133/BABIEJCC

/ ToK

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Kan man använda XCode för något annat också? Webbutveckling t ex? Jag vill ju inte kompilera mina filer utan bara ha stöd för t ex PHP i färgåtergivningen.

Den här artikeln från Apple handlar om fördelarna med att använda Project Builder för php. det borde fungera lika bra med XCode.

Joakim

Citat:

Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Kan man använda XCode för något annat också? Webbutveckling t ex? Jag vill ju inte kompilera mina filer utan bara ha stöd för t ex PHP i färgåtergivningen.

Vad jag har förstått så har xcode mycket bättre stöd för andra språk förutom Obj-C, C/C++ och Java än vad Project Builder hade. Tydligen har de t.o.m. ordnat syntaxfärgläggning för Ruby, vilket är väldigt goda nyheter för undertecknad

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 11:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av c5j
OK, men hur får man tag i Xcode?? Har panthern morrandes i aluminiumskalet nämligen.

Finns nu att hämta på developer.apple.com. Du måste vara registrerad och inloggad.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-29 12:36

Up and downloading! Endast 24 h kvar.... *suck...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-29 15:36

Nån annan som har problem med nerladdningen av Xcode?? Lyckades bara med ett segment av 25, sen gnäller den på mitt password...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-31 08:15

Ladda inte ner från Europa-servern. Den är helt kass, välj en av USA-sevrarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-31 09:03

Fick ner allt tillslut... Nu blir det koooodande!

1
Bevaka tråden