Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra mod till unreal T??

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 09:57

är det någon som vet av någon bra mod till Unreal Tournament?? det vore kul... för splelet i sig är jag lite less på...

Jag vet inte om den är bra, men The Third Reich verkar bra. Den är lik dod till pc och jag hade garanterat laddat ner den om jag haft UT

http://www.thethirdreich.com/

Daniel

För oss gamla Marathon-fans finns ju underbara Marathon Ressurection. Än så länge har de återskapat originaldemot på tre banor + lite coola nätverksbanor.

http://resurrection.bungie.org/

Även Marathon Rampancy är värt att
kolla in.

http://www.planetunreal.com/rampancy/

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 12:33

nu har jag ett nytt litet problem. jag har laddat ner en mod (marathon resurrection), filen som jag laddade ner var i formatet .umod, jag läste i manualen att man skulle ställa in styffit expander på cross platform--> never, men det finns ingen sådan inställning i min version, har jag fel version eller vad ska jag göra. för att sedan kunna installera moden måste man ha UMOD installer, det har inte jag... någon som vet var man kan få tag på den. tacksam för svar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-19 13:57

umod installer får du på tex. Fileplanet

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 15:10

kan någon länka till filen, jag hittar den inte...

Här är den (tillsammans med lite annat):

http://www.fileplanet.com/files/50000/53827.shtml

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 16:46

hum, man måste ju regestrera och betala massa pengar för att få ladda ner den... Men tack en då .men jag hittade filen på ett annat ställe, men nu har jag ett nytt problem, vad ska jag göra när jag har installerat filerna till modden med UMOD installer. Det finss liksom ingen fil för att starta modden, eller ska man dra någon fil till unreal (själva programmet)?? aja tack iaf

  • Medlem
  • 2003-10-20 17:47

Tactical OPS till unreal tournament är kanon. Det är en slags CS kopia.

Tactical OPS hemsida

Ladda ner från osxgamefiles.com

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 21:04

Tactical OPS verkar jäte kul, men jag kan inte spela någon mod om jag inte vet hur man ska andvända Modden

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 15:45

jag kanske verkar lite tjatig men kan någon tala om för mig hur man använder en mod...

  • Medlem
  • 2003-10-22 16:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av rot8
Tactical OPS verkar jäte kul, men jag kan inte spela någon mod om jag inte vet hur man ska andvända Modden

Tja, jag vet att inte readme-filerna ger de mest uttömmande svaren, men det var där jag läste hur man skulle installera det.

I övrigt när det gäller moddar till UT så gäller att man (eller installationsprogrammet) lägger en mapp i UT-mappen som heter som mod:en heter (tex "Tactical OPS") där i finns en del filer. Men för att kunna köra det behöver man lägga en del filter i UT-mappens mappar. Tex "System" "Textures" osv. Men det brukar stå i någon textfil/readme-fil som följer med mod:en.

Och den tredje saken som behövs brukar vara en så kallad "Launcher" som drar igång UT och mod:en. Man behöver alltså inte starta UT först och sedan välja något speciellt, utan den drar igång det automatiskt.

OK, du har laddat ner Maraton Resurrection. Grattis!
Och du har Umod Installer. Bra!
Se nu till att Stuffit Expander är rätt inställd. Under "inställningar" ska det i "cross platform" vara ikryssat "never".
OK?
Sedan drar du moden till Umod Installer och svarar ja på frågan om du vill installera en mod.
När du startar Unreal Tournament har du sedan i menyraden ett alternativ som heter "mod". Där kan du starta spelet.
Själv hade jag problem att hitta knappen på tangentbordet för att teleporteras när jag klarat första banan. Försök längst bort till höger.
Det finns också fler nätverksbanor som man kan spela. De har prefixet DMMR.
För att köra dem väljer du "practice session" (tror jag det heter). Och helst ställer du in vapnen för Marathon Resurrection.
GO!!!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 21:51

nu har jag en fråga angående marathon: Jag har inget sikte... hur får man fram det??

Return to Nai Pali är en fantastisk singleplayer version av UT. ännu bättre än Unreal orginalet, installera och njut:D

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 23:13

nu har jag kollat på lite bilder från Marathon och jag tror inte att det ska vara något sikte.... det blir ju lite mera utmaning

Sikte?
Glöm det!
Det hör inte till Marathon.
Skjut mitt i bilden!

Testade just nätverksbanorna igen.
De är såå svåra. Botarna spöar skiten ur mig.
Kan förstås bero på att datorn sackar.
Hoppas det.

Tactical Ops är en riktigt bra mod, slå CS med hästlängder.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 22:06

jag får inte till tactical ops. när jag laddat ner den är det bara en .exe fil, vad ska jag göra med den??

  • Medlem
  • 2003-10-25 22:30

Har du laddat från länken jag gav ovan?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 22:48

OJ, var klumpig och gick in på den officiella sidan på en gång... men nu när jag försökte så kom detta medelande upp : file transfer failed: to332full.sit hum hum hum kanske får försöka imorrn eller så...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 09:06

nej, det blir samma fel idag när jag försökte att ladd ner.... någon som har en anna länk??

  • Oregistrerad
  • 2003-10-29 21:55

man måste ju vara sån där special medlem för att kunna ladda ner den från fileplanet

Citat:

Skrevs ursprungligen av William WM
Tactical Ops är en riktigt bra mod, slå CS med hästlängder.

Försök få en CS-junkie att erkänna det

1
Bevaka tråden