Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Små uppdateringar av forumet

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi behövde lägga tankarna på någonting roligt - resultatet blev några små uppdateringar av forumet.

För dig som ofta besöker 99mac är uppdateringarna uppenbara:

- Privata Meddelanden finns nu längst upp på forumet. Vi vill att allt fler använder forumets PM-funktioner istället för att skicka en massa epost.

- När du får nya PM börjar meddelandefönstret att blinka. Det är ju så irriterande när man skickar ett viktigt meddelande och mottagaren helt missar att kolla sin inbox.

- Det finns nu möjlighet att göra snabba repliker i diskussionerna tack vare ett nytt inläggsfönster under varje diskussion. Du slipper klicka på "skapa inlägg" varje gång vilket sparar dig sköna sekunder. Det nya fältet har inte full funktionalitet med smilies och länkknappar - då måste du klicka på "skapa inlägg".

Hoppas att ni uppskattar uppdateringarna. Imorgon lanserar vi WAP-stöd för hela 99mac tack vare en insamling startad av Hasse A.

  • Medlem
  • 2003-10-23 22:43

testar den här funktionen med att skriva direkt under det senaste inlägget. Skitabra grej!

edit: det går ju att skriva sina smileys, i det här fallet kolon plus slutparentes.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 22:43

Herrn satsar på subtiliter! Trevliga funktioner.

mycket trevligt !!!!!!

M

det gick så smidigt så jag måste prova en gång till

Vi kommer inte göra några jättestora förändringar före version 4 (som kommer innan jul).

Version 4 innebär nämligen att vi måste börja om ifrån noll inom flera områden, vi uppgraderar vBulletin till version 3.0 bland annat.

Usch - nu blinkar ju den där PM-raden hela tiden. Har 25 olästa meddelanden upptäckte jag (och 708st lästa). Bara att börja gå igenom - ännu ett stressmoment i min vardag

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-23 22:53

snyggt och smidigt

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 22:56

Just det Martin! Mer informationsstress är precis vad vi behöver
Det här med att kunna göra inlägg precis under tråden kan bli farligt...
klick...
klick...
osv...

Wow! En liten ändring för Hr. Björnström, en stor ändring för 99mac.... Äsch, glöm det, sent på kvä'llen - jag ville bara prova att göra ett inlägg jag också

/Charles

Risken finns ju att det blir 30% fler inlägg nu när det är så smidigt att replikera.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-10-23 23:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Risken finns ju att det blir 30% fler inlägg nu när det är så smidigt att replikera.

Oj, nu kommer Mondo att få ner servern på knäna

Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
Oj, nu kommer Mondo att få ner servern på knäna

hahahahaha

huvudet på spiken...

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-23 23:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
[B]- När du får nya PM börjar meddelandefönstret att blinka.

Vad ska börja blinka? Var tvungen att testa pronto och skickade ett PM till mig själv. Int' fanken blev det disco för det...
Mail fick jag, på startsidan står det att jag har meddelande - men inget blink...

Vad är det som ska blinka?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-23 23:39

Aah, PM längst uppe var väldigt välkommet!
Den här lilla rutan var inte så dum heller...

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-23 23:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Aah, PM längst uppe var väldigt välkommet!

Är det dags att sova, eller vad är det med mig?

"PM längst uppe"....
LÄNGST UPPE VAR???

Ja nu är det ännu lättare att skriva snabba ogenomtänkta saker! Ännu större chans för vissa att få seriösa diskussioner att bli "livsstil" av...

(Jag gillar faktiskt nyheten - jag bara driver med den lite.)

Aha, var det därför den lilla rutan här nere hade dykt upp. Trodde det var något tillfälligt knas med rendreringen, men så tittade jag inte så noga.

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-24 00:05

Test...

Jag blev lite misstänksam förut när jag upptäckte den här rutan och trodde att jag gått miste om detta hela tiden... tur att så inte var fallet

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 00:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Är det dags att sova, eller vad är det med mig?

"PM längst uppe"....
LÄNGST UPPE VAR???

Även för mig verkar det vara läggdags, fattar ingenting!

Gå till forumets startsida, kolla längst upp. Där finns numera en sektion för Privata Meddelanden!

  • Medlem
  • Helsingborg, Sweden, Sweden
  • 2003-10-24 00:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Gå till forumets startsida, kolla längst upp. Där finns numera en sektion för Privata Meddelanden!

Aha! Såg inte. Kruxet är att jag sällan - för att inte säga aldrig - går in på den sidan. Det blir startsidan för att kolla ev. nyheter, och sedan direkt till "Visa nya inlägg".

Vill jag sedan gå till ett specifikt forum som inte finns representerat på listan, så använder jag snabbnavigeringen längst ner på sidan.

Är detta ett användarbeteende jag är ensam om?

  • Medlem
  • 2003-10-24 00:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Är detta ett användarbeteende jag är ensam om?

Absolut inte! Så använder jag mig oftast av navigationsmöjligheterna.

/majk

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 00:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Aha! Såg inte. Kruxet är att jag sällan - för att inte säga aldrig - går in på den sidan. Det blir startsidan för att kolla ev. nyheter, och sedan direkt till "Visa nya inlägg".

Vill jag sedan gå till ett specifikt forum som inte finns representerat på listan, så använder jag snabbnavigeringen längst ner på sidan.

Är detta ett användarbeteende jag är ensam om?

Jag gör exakt likadant. Detta förklarar förvirringen...

japp...
jag har en bookmark på "andra sidan" så attt säga...
inte första sidan, där PM tydligen finns...

eller nae...
nu ser jag att det fatas PM för mig med...
kan ju bero på att jag inte har fått något PM kanske....

det fina med den här snabbinläggsrutan i slutet på varje diskussion är att man snabbt kan få iväg ogenomtänkta inlägg. Så är det ju skönt med de okynnespostningar som tidigare inte orkat häva sig över den tröskeln det innebär att klicka på nytt inläggknappen.

man ska inte kasta pil i kuvös!

Då ser jag ett problem direkt - om ni aldrig besöker /forum/ kommer ni aldrig märka att ni fått PM. Jag tror att funktionen för PM-notification bara finns på den sidan.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-10-24 08:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Absolut inte! Så använder jag mig oftast av navigationsmöjligheterna.

/majk

Var tvungen att gå in i forum för att se. Gör nog vanligtsvis aldrig det, om man som jag går in flera gånger per dag så är bara dagens aktiva diskussioner intressanta att kolla, och livsstildiskussionerna är alldeles för fjantiga för mig. Helt klart vore det smutt att få PM-menyn "fastklistrad" vid huvdmenyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-24 08:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av BosseBus
Är detta ett användarbeteende jag är ensam om?

Nej, jag 99mac-surfar uteslutande på det sättet.

Bevaka tråden