Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fräck Bluetooth tips

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-23 22:48

Det här tror jag dom flesta känner till, men postar ändå...

http://www.fuse.nu/tv/

Laddar ner tv-tablåerna till iCal, sedan är det bara att syncronisera med nallen via bluetooth... rätt fräckt faktiskt...

Jag klickade för lite program, snart hade jag ca 140 st.. laddade ner rätt in i iCal.. en knapp senare låg 140 tv program i kalenderprogrammet i nallen..

Telefonen medelar 5 minuter innan programmet börjar.. allt funkar, snabbt enkelt och så coolt... SyncML rockar visst...

Har skrytit om det för Pc folk hela dagen,, varpå dom säger,, det måste ju gå att göra på Pc också, -Näääe!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-23 22:54

Men? Om man inte tittar på TV då??!!

Haha. Det är tufft, men som sagt. Jag tittar fan aldrig på TV. När sjutton ska man ha tid till det?
Det får bli när AIM och ICQ ligger nere

  • Medlem
  • 2003-10-23 23:03

Spelar ingen roll... Det impar, när telefonen piper till.. oj nu börjar simpsons om 5 minuter, hmm avsitt12 säsong 11 ... det har jag visst sett...

Kul tips!

Men för mig räcker det med 22.00 måndagar: Vita Huset. Sen kan teven stå avslagen fram till helgen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Kul tips!

Men för mig räcker det med 22.00 måndagar: Vita Huset. Sen kan teven stå avslagen fram till helgen.

Amen!

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Spelar ingen roll... Det impar, när telefonen piper till.. oj nu börjar simpsons om 5 minuter, hmm avsitt12 säsong 11 ... det har jag visst sett...

Just det där med "pipa till" har jag inte fått att fungera... Hur ställer man in det?
(T610)

wow Passar mig perfekt...

--
Daniel

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-27 01:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Just det där med "pipa till" har jag inte fått att fungera... Hur ställer man in det?
(T610)

Det räcker väl med att du väljer att du vill ha påminnelse på en aktivitet i iCal. Det funkar bra hos mig, jag har en T39.

  • Medlem
  • 2003-11-26 23:24

fortfarande fräckt, använder dethela tiden har gjort mig beroende av en blåtandstelefon

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-11-29 23:48

som sagt, synd att man inte tittar på tv

Krävs det någon speciell programvara för att synkronisera adressbok och kalender?
Salling Clicker och Mobil sync? Datorn hittar Ericsson T68i. Får upp följande meddelande: Can´t synchronize to Ericsson device is not available.
vad gör jag för fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-30 11:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Krävs det någon speciell programvara för att synkronisera adressbok och kalender?
Salling Clicker och Mobil sync? Datorn hittar Ericsson T68i. Får upp följande meddelande: Can´t synchronize to Ericsson device is not available.
vad gör jag för fel?

Det enda som krävs för att synka datorn med en T68i är en Bluetooth-adapter och iSync.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2003-12-02 19:39

Rys, låter hemskt att man likt en Pavlovs hund ska kommenderas till teven av kalendern. Teve är döden för en skön kväll.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-12-02 20:04

Låter lite farligt, skulle aldrig få nått gjort... Försöker likt Adrian hålla mig till Vita Huset, nu är säsongen slut så nu får man måndagkvällarna ledigt också...

Nej nej nej, det vara uppehåll en vecka för att de visade Bergmans Saraband.
Toby is back on monday!!!

Coolt! (Hittade 4459 program denna vecka...) Hihi! Någe fel eller?

/Ola

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-12-03 08:18

Vita huset är otäckt förskönande USA-propaganda

Men ingen politik här va?

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Vita huset är otäckt förskönande USA-propaganda

Men ingen politik här va?

Nä vi skiter i det (politiken alltså).

Men det är ändå intressant att se på något som bedömts som en oerhört regeringskritisk teveserie skapad av ultrasuperduperdemokraten Aaron Sorkin.

För om denna serie (som hyllar) är kritisk, hur är då det vanliga film-och teveutbudet däröver? Brrr...

  • Medlem
  • 2004-01-09 01:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Coolt! (Hittade 4459 program denna vecka...) Hihi! Någe fel eller?

/Ola

hmm, jepp du tittar för mycket på tv

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Vita huset är otäckt förskönande USA-propaganda

Njae, det håller jag verkligen inte med om. Har du verkligen sett det? Det är snarare propaganda för hur USA borde vara om det sköttes bättre. Aaron Sorkin är som sjovall säger rätt kritisk ibland mot hur det står till i landet. Ibland är det sliskigt men många gånger rätt oamerikanskt faktiskt. Avsnittet om dödstraff var t.ex. väldigt bra.

Om det däremot hade varit republikaner vid makten i serien, då...

(Ooops, ingen politik var det ju...)

Skrevs ursprungligen av Adrian B

rätt oamerikanskt faktiskt.
Detta var en anledning att vissa "försvann" förr i tiden (inte så länge sedan) i ett visst land i väst. Nej jag menar inte Chile.

(Ooops, ingen politik var det ju...)
Dough! Snablars också jag lyckades inte.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-01-09 09:06

Har ni provat att läsa sidan från en icke-Mac? Linux klassas ju också som icke och då fick man sig ett gott skratt.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2004-01-11 12:00

Fungerrade bra att lägga in sina favorit Program till min kalendern på T68:an.

Men med VPC fick man detta tilll svar:

"Det verkar som om du kör PC och då har du förmodligen ingen nytta av den här sidan."

1
Bevaka tråden