Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid på ny PB 12" är usel, HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2003-10-23 19:06

Tänkte höra vad ni andra har för erfarenheter gällande batteritider på nya PBs.

Enligt apple ska den gå att få till 5h... i vilken värld då?

Själv sitter jag med en ca vecka gammal PB 12" och har inte direkt optimerat systemet speciellt mkt men 2 tim 14 minuter låter ändå lite lite... ska det vara så?

Vad säger ni andra 12" användare hur mycket tid visar era, vad kan man göra, blir det bättre efter ett tag???

*polarens gamla 15" titan visar runt 3,5h utan en enda optimering...

Tack på förhand,
Guilty

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 19:18

Jag tror att det är så här, som jag skrev om i en annan tråd:

Citat:

Apropå batteritiderna så ska ni kanske inte bli FÖR deppiga redan nu när ni jämför. Jag antar att batterierna i Powerböckerna är av i princip samma typ som i mobiltelefoner. Detta innebär ju i så fall att ni i början kommer att få ett något lägre resultat vad gäller batteritid än vad ni kommer att få så småningom efter några upp- och urladdningar.

ALLA batterier, oavsett "minne" eller ej, Li-Ion etc. mår bra av att konditioneras. Alltså ladda upp rejält och sedan ladda ur helt genom att använda datorn tills batteriet laddat ur. Detta skall göras ett flertal gånger innan man börja köra normal användning för bästa resultat. Och som sagt detta gäller samtliga typer av batterier. Eller står det något annat i Powerbookens manual?

  • Medlem
  • Borås
  • 2003-10-23 19:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av clabur
Jag tror att det är så här, som jag skrev om i en annan tråd:

ALLA batterier, oavsett "minne" eller ej, Li-Ion etc. mår bra av att konditioneras. Alltså ladda upp rejält och sedan ladda ur helt genom att använda datorn tills batteriet laddat ur. Detta skall göras ett flertal gånger innan man börja köra normal användning för bästa resultat. Och som sagt detta gäller samtliga typer av batterier. Eller står det något annat i Powerbookens manual?

Det är så jag gjort ett par ggr... laddat upp, kört slut, laddat upp, kört slut osv.

Fler inlägg tack...

1
Bevaka tråden