Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac utsatt för SPAM-attack

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Under kvällen har ett okänt antal 99mac-medlemmar fått ett SPAM-utskick med information om att sidan på grund av bristande intresse och ekonomiska problem tvingats lägga ner. Informationen är helt felaktig och är del i en smutskastningskampanj mot siten och dess administratörer. 99mac kommer givetvis inte att stänga ner. Vi har inga ekonomiska problem och intresset har nog aldrig varit högre. Vi kommer tvärt emot vad spam-utskicket gör gällande lansera nya spännande tjänster och funktioner inom kort.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-10-23 01:16

Man har ju sina misstankar om vem de kan vara...

Inte så svårt när man läser avsändaren... det börjar på mac och slutar på torget. :eek:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-23 01:18

Detta är faktiskt under all värdighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 01:27

Vad är det för .......... snubbe som har *********?? jag vill inte säga fula ord här!!

  • Avstängd
  • 2003-10-23 01:29

*harkel* moget... infantilt utihelvette.

Varför har *********-Fredrik börjat terrorisera 99mac? Han var ju tidigare aktiv medlem här och gjorde bland annat iSight-granskningen. Han marknadsförde ********* genom ofrivillig epost via 99mac det vet jag, samt att han försökte diskreditera Macworlds begagnat sidor, men han tilläts ju ändå fortsätta sitt medlemskap här. Det sista jag hörde var hans redigering av Björnström-inlägget i FAQ:en samt att han blivit kickad från sajten. Nu detta påhopp från honom. Vet någon varför?

Lite lustigt tycker jag, började faktiskt skratta när jag läste brevet.

Inte så mycket att bry sig om, lite konstigt sätt att uttrycka sig på dock.

Det roliga i brevet är att han vill bli förväxlad med 99Mac.com i början (och skriver då 99Mac* och senare i brevet när han kallar moderatorerna för stjärtgossar och idioter som det inte finns någon bot för, så är det ju sig själv han kallar för det. Brevet slutar med "Mvh, Vi på *=99mac.nu". På det viset tycker jag det är jättekul. Han tar sig alltså tid att skriva ett brev till alla 99Mac.com-användare för att kalla sig själv för stjärtgosse! Det är humor i mina ögon. Sedan länkar han till bland annat Macnytt.com i brevet och där är han säkert välkommen.

Om killen studerade i flera år på intelligensskolan och avlade examen så kanske han skulle kunna nå upp till nivån infantil.

/Ola

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Sedan länkar han till bland annat Macnytt.com i brevet och där är han säkert välkommen.
/Ola

Varför skulle han vara det?

Observera också att sån här diskussion är precis vad han vill ha. Tror han njuter av folks reaktioners- det är ju provokation han sysslar med.

Sen kan man ju hoppas att macoteket sparkar ut Fredrik helt. Det känns lite som man inte vill handla där medan han finns kvar på nåt sätt. Eller är han helt borta kanske?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 07:47

Ett jävla sätt. Usch.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-23 07:55

Hur såg spam-mailet ut?

...ett j*vla sätt förresten!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 07:57

Och vad heter han mer än Fredrik? Jag hittar inga namn på *********.
Och jobbar han på Macoteket? Jag hittar ingen Fredrik på deras sida med personal.

Det kan vara intressant att veta vem eller vilka man skall undvika när man snart vill ha offerter på 100k-tals kronor.

Det verkar som om ingen vill skriva ut hela hans namn. Det går annars bra att skicka ett privat meddelande eller ett mejl till mig.

Vet iaf var jag INTE skall köpa min G5:a...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-23 08:20

Ett ord för detta: tragiskt.

Synd för 99mac, synd för honom själv och synd för hans arbetsgivare. Visserligen skall man som arbetsgivare normalt inte lägga sig i vad ens anställda gör på fritiden men Mac-Sverige är inte en större ankdam än att sådant här "spiller över" även på arbetsgivaren.

Jag undrar vad som egentligen ligger bakom det här. Normalt när folk "tiltar" såhär är det ofta något annat i livet för dem som gått åt pipsvängen.

Fredrik jobbar inte på Macoteket!
Han slutade för över 1år sedan.

Han jobbade på Macoteket i nästan 4år och byggde upp stora delar av vårt nätverk mm.
Han är en kompetent tekniker men hans sinnesnärvaro säger jag inget om...

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-23 08:51

Lite offtopic, jag vet, men bara för att reda ut en sidofråga en gång för alla:

Okej, man kan ta det som att det var endast som tillfällig förstärkning han jobbade i Macoteket Store tidigare i höstas då?

Då han är den som byggt upp stora delar av vårt nätverk, servrar osv så behövde vi hans hjälp med att koppla ihop butiken med Spånga.

Eftersom Fredrik idag inte har något fast jobb och vi inte hittat all personal vi behövde till butiken så hjälpte han till vissa dagar ja (att det kan ha varit ett misstag har jag fått höra många gånger).

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 09:09

trist när man kollade maien i morse och för ett par sek. gick på det.

Den som gjort detta mår nog inte så bra och ångrar sig säkert, detta kommer bara att göra 99mac starka än någonsin

tack för att ni finns!!!

/micke

lite oriktat att ge macoteket skit för en fd. anställd...

jag har handlat mycket ifrån macoteket och det har alltid fungerat bra och man har fått bra service och tips etc.

att denna fredrik - som för övrigt även jag heter - fått frispel och gått över gränsen...det skall man väl ändå inte ta ut på macoteket. jag kan inte tänka mig att det är subventionerat av macoteket...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 09:13

Karln/pojkspolingen mår uppenbarligen inte bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rickard A
Varför skulle han vara det?

Han har bland annat skrivit en artikel för dem som gästskribent. Om nu ingen annan använer hans namn.

/c

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-23 09:15

Äsch, jag har inte fått brevet. Nu känner jag mig utanför.
Nä, men lite nyfiken blir man ju. Någon som har lust att skicka ett PM med en kopia av brevet?

Det uttryck som dyker upp i mitt huvud är "att bränna sina broar"...:rolleyes:

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-23 09:19

nillon: det finns återgivet i andra diskussiontrådar här på 99mac.

tei: Precis.

mannen & el gringo : Arbetsgivaren skall inte lastas för vad en anställd gör på sin fritid. Mitt inlägg var bara ett konstanterande, jag ville visa på det att det finns verkligen bara förlorare i en sådan här historia.

Jag fick i övrigt ett mycket trevligt och hjälpsamt bemötande av honom i butiken, det är därför det känns så dubbelt tragiskt. Den gången pratade vi två lite om att han var portförbjuden här och då var han fortfarande rätt diplomatiskt om det hela och sa bara att han brukar tjata lite på Björnström tills han fick komma in igen. Jag undrar vad som har fått honom att balla ur?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-23 09:29

Han kastar ju bara skam över sig själv. *stating the obvious*

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Vet iaf var jag INTE skall köpa min G5:a...

Vuxet!

Menar du att du inte kan handla hos Macoteket mer?
Det är väl knappast deras fel, eller?

Börjar man bakgrunds kolla tidigare anställda i alla butiker så skulle du nog inte ha speciellt många butiker att handla i längre.

khedron: det var mer med tanke på att Christopher Anderton skrev ngt om att han INTE skulle handla på ett visst ställe...vet inte om han menade macoteket...det var väl det jag reagerade på...

det kan ju hända att christopher var ironisk el. ngt.

hur som helst...synd att "Fredrik" ballade ur - det sänker "the spirit" of being friendly and mac'y

Jag läste precis hela tråden, det är bortom chockerande.

Bevaka tråden