Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Slim 15" Black

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-04 22:47

Har varit på jakt efter en stilren liten väska till min PowerBook G4 15".

Har idag en samsonite datorväska. Och det är väl egentligen inget fel på den, men tycker den är lite stor. Det går ner ett par böcker och lite tillbehör som mus, strömadapter och kablar utan att väskan känns större (iofs tyngre).

Jag vill ha en väska som egentligen endast själva datorn får plats i. Och kanske strömadaptern och en liten travel-mus. Och den ska såklart vara snygg!

Hittade en väska som heter "The Slim 15" Black":
http://www.acmemade.com/bags.html

Precis vad jag letar efter. Men den var ju inte direkt billigt :-/

Är det nån som vet om det finns någon återförsäljare i Sverige?

Eller, någon som har ett förslag på liknande väska som är lite billigare?

Har testat "Tucano Second Skin", men det var för lite "väska" över den. Men en sån fast i nylon med en axelrem vore perfekt.

Jag har sagt det förut och säger det igen:

Marware - SportFolio

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 16:58

Om ni beställer en sån här väska från Marware ska ni räkna med lång leveranstid. Snart har det gått 3 veckor sedan jag fick "shipping-confirmation", och den ha rinte dykt upp än. Mailade dem och fick beskedet att det kan ta upp emot en månad i vissa fall...

Gotländsk datorbag?

  • Medlem
  • 2003-10-22 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson

Gotländsk datorbag?

Jo precis! Datorväska a la G.A.D

  • Medlem
  • 2003-10-22 18:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stephan H
Om ni beställer en sån här väska från Marware ska ni räkna med lång leveranstid. Snart har det gått 3 veckor sedan jag fick "shipping-confirmation", och den ha rinte dykt upp än. Mailade dem och fick beskedet att det kan ta upp emot en månad i vissa fall...

Den svarta modellen har varit slutsåld ur Marwares lager ett tag och har osäker leveranstid. Gäller dock inte den blå.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 19:23

Jag hade mailkontakt med en på Marware och de hade gråa kvar nrä jag beställde och han sa att han skulle skicka den samma dag. Och jag fick ett bekräftelsemail senare under dagen att de skickat iväg paketet.

Vad för leveranssätt?

Jag kan annars rekommendera GEM (Global Express Mail) för varor som skickas från USA. Lite dyrare men inte så mycket. För det ingår en grundförsäkring om USD 100 samt att försändelsen kan spåras längs vägen via kollinumret på USPS hemsida. Nämnde jag att försändelserna oftast kommer fram på omkring 3-5 dagar?

Fullständiga portotabeller finns på www.usps.com. Kanske kan vara något nästa gång.

  • Medlem
  • 2003-10-22 21:30

Kolla på Timbuk2, hade jag haft kvar min bärbara hade jag skaffat en sådan. Har haft min vanliga timbuk2 budväska i 7 år snart och det syns knappt ett märke på den!

http://www.timbuk2.com/products/laptopsleeve.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-23 09:29

Vad ska man ha för väska till Powerbook 17"?

  • Medlem
  • 2003-10-23 10:28

Finns made to measure för alla bärbara macar (ngt de ska ha en eloge för) hos Timbuk2, se länken ovan.

1
Bevaka tråden