Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eMac prissänkning!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inget knystande om eMac'ens prissänkning i samband med att iBook har uppdaterats.

Men betänk:

8495 ink. moms

7645 ink. moms (student)

för en 1 Ghz eMac, 17" skärm etc.

Vad skulle Apple inte kunna göra om dom tog bort skärmen? Jo, en iCube/iBox för mindre än 6000 kronor!!!

Det borde vara mkt enkelt att ta befintlig Cube och stoppa in en 1ghz-processor, 32mb VRAM och sälja för 6-7000kronor!! Burken är ju redan utvecklad!!!

Snääla apple!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 17:47

För alla inköpare på skolor så är det också värt att notera att det går att få den nya eMacen för 5836kr, eller 6242kr med 256MB RAM, vilket är att rekommendera.

Då är det visserligen bara enkel CD-ROM och inget modem, men det räcker utmärkt för mina behov.

Snacka om prisvärt! Dags för fler skolor att gå över till Mac!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-10-22 18:46

En iMac med superdrive var beställd! 10800:-, med studentrabatt känns som rena fyndet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-22 18:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av iBjorn
En iMac med superdrive var beställd! 10800:-, med studentrabatt känns som rena fyndet!

Ja, det var vad jag betalade som student för en Macintosh Classic för 11 år sedan (2 MB RAM vill jag minnas och pytteliten svart-vit skärm)

Inköpspriset för skolor för samma dator – alltså den som iBjorn tänker köpa – är 8644kr!

wow - vilket pris!

1
Bevaka tråden