Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SonyEricsson T630

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-20 21:55

I kväll presenterade Sony Ericsson sin kommande telefon T630, vilket är en uppföljare till den oerhört populära modellen T610. Det har under en tid cirkulerat rykten om denna modell under beteckningen T620.

"T630 är en trippelband GSM/GPRS-telefon med inbyggd kamera och 65K TFT colour screen. Telefonen har Quicksharefunktion, som gör att bilder kan läggas ut via telefonen. T630 kommer att finnas tillgänglig i Europa, Mellanöstern, Afrika samt på de amerikanska marknaderna under det första kvartalet nästa år. Modellen T628 kommer att lanseras på den kinesiska marknaden under det fjärde kvartalet i år."

T630 verkar vara en blandning med det bästa från T610 och Z600. Den har bland annat bättre skärm än T610. Skärmen verkar dock inte vara densamma som Z600, som använder TFD. Enligt specifikationerna har T630 en TFT-skärm.

Enligt Sony Ericssons sidor har telefonen stöd i iSync, dock har SE ej lyckats uppdatera denna informationstext med rätt modellbeteckning när de klippte och klistrade:

Ready-to.run iSync with Apple
Sony Ericsson and Apple have been working together to provide synchronization capabilities between Apple computers and Sony Ericsson phones. Now users of Apple computers can synchronize their calendar and contact information with the T610 using iSync, Apple's free synchronization software.

Mer info finns på:
http://www.sonyericsson.com/t630/

Vilken Apple-telefon det blev! Som en telefonversion av iPoden.

Och bättre skärm skadar ju inte precis.

Synd att man redan har en sexhundratia!

Det var på tiden att den lanserades! Det kom ut suddiga bilder på den redan i augusti, först ut i den här tråden och sen fler bilder i den här tråden. Så vi var många som var förvånade över att den inte kom i samband med Z600.

  • Medlem
  • 2003-10-21 00:26

Undrar hur batteritiden är??610an är ju inte precis världsbäst där och en TFT drar ju mera ström än en TFD.

Det kanske fräckaste med den är att den har stöd för IM á la ICQ. Kan bli gannska tufft i framtiden om operatörerna kopplar ihop det med exempelvis ICQ eller kanske iChat?

Tjosan vilket "vill-ha" begär den väckte. Men den skulle matcha så fint med min 40gb iPod!

Måste dom släppa nya telefoner hela jävla tiden?! Nog för att jag tyckte att T610 var ganska ful först men lagom till jag ändrat åsikt kom Z600 och lagom till den nu äntligen börjar finnas i butik kommer den här. Shit vilka problem man har asså!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Andersson
Måste dom släppa nya telefoner hela jävla tiden?! Nog för att jag tyckte att T610 var ganska ful först men lagom till jag ändrat åsikt kom Z600 och lagom till den nu äntligen börjar finnas i butik kommer den här. Shit vilka problem man har asså!

Dagens i-landsproblem.

Någon som sett/hört hur mycket minne T630 kommer att ha?

Z600 har bara 2MB vad jag hört (lika mycket som T610) men man kan ju alltid hoppas på att de ökar på minnet till T630.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Någon som sett/hört hur mycket minne T630 kommer att ha?

Z600 har bara 2MB vad jag hört (lika mycket som T610) men man kan ju alltid hoppas på att de ökar på minnet till T630.

Ryska Mobile-Review skriver att det bara är skärmen och designen (samt mjukvara) som skiljer telefonerna åt. Inget om att minnet skulle vara större. Designen är gjort för att locka fler unga och kvinnor att köpa eftersom T610 mest köptes av män. Såhär skriver dom:

T630 (earlier known as T620) has the same features as T610. The only difference is TFT-screen. Besides, it has changed design, aimed more to young people and mainly to ladies. Such positioning is explained simply: SE T610 was purchased mainly be men and women didn’t pay attention to this handset. Dimensions of both phones (T610 and T620) are the same and purchasing T630 you could put it in the case of T610. Other changes are software concerned. For example, now a separate list of your friends with icons (menu item in the main menu) is available. If you wish you could renew your firmware of T610 to T630, but it is senseless to do it just to have one new menu item. On the other hand, the new phone has improved algorithms of digital camera and as a result better images quality, though not considerably different.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Ryska Mobile-Review skriver att det bara är skärmen och designen (samt mjukvara) som skiljer telefonerna åt. Inget om att minnet skulle vara större.

Ok, trist i så fall. Tycker att de gott kunde kosta på dessa telefoner mer minne. Vilka kostnader kan det röra sig om att ha 4, 8 eller 16 MB t.ex. Nu vet jag inte vad det är för typ av minne, men jag gissar att det inte rör sig om några större summor.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
Ok, trist i så fall. Tycker att de gott kunde kosta på dessa telefoner mer minne. Vilka kostnader kan det röra sig om att ha 4, 8 eller 16 MB t.ex.

Kan bara hålla med. Jag lider av att minnet är så litet i T610. Man vill ju lägga in lite bilder, lite teman, några coola ringsignaler och ladda hem lite javaspel. Då fyller man 2 MB alldeles för snabbt. 4 MB borde vara minimum, 8 skulle vara önskvärt.

men suck... var i farten att köpa en t610

så ser man det här... ska man verkligen vänta 5 månader extra bara för att man vill ha en mobil som komemr se fin ut bredvid ibooken

ja så sepe är man nog

totalt sepe med andra ord

1
Bevaka tråden