Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den bästa flipptelefonen?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tänkte höra med ni mobilproffs här på forumet. Jag är ute och letar efter den bästa flipptelefonen på marknaden och huvudet bara snurrar.

Närmast till hjärtat just nu ligger nog Sharp GX20, men den är låst till Vodafone. Kanske är vettig trots det? Hur fungerar Vodafone i USA?

Vilken flipptelefon använder ni? Den behöver inte nödvändigtvis fungera 100% med Macen. Jag är ingen syncare.

Tacksam för tips!

Det finns bara en:

Sony Ericsson Z600

Funkar klockrent med Macen. Börjar säljas nästa vecka.

/M

Ja, den verkar riktigt schysst, men lite för tjock va? 27.9 mm. Andra flipptelefoner håller sig runt 22-24 vill jag minnas.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-17 00:11

Z600 är en aning tjock men fullspecad, den kommer att bli en dundersuccé.

Om synkning inte spelar någon roll för dig ska du ta en titt på nya Samsung E700 som kommer om några veckor. Den har det mesta som Z600 har förutom blåtand och e-postklient.

Den är riktigt snygg, hyfsat tunn (23mm) och brutalt bra skärm. Klämde på den lite igår och blev heltänd, SE-fantast som jag är...

Tack för tipset, ska kolla in den så fort den dyker upp här i stan. Synd att den inte fungerar i USA dock... ja, alltid är det nåt. Ingen flippmobil har "allt" verkar det som.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Z600 är en aning tjock men fullspecad, den kommer att bli en dundersuccé.

Vem kunde ana att folk skulle gå runt på 2000-talet med telefoner tjocka som en gammal Motorola MicroTac?
Jag gillar specarna skarpt o designen, men tjockleken.. nej det går inte.

Det lutar åt en Sharp GX20 mer och mer nu. Bäst av allt: gratis sms när man är i Vegas.

  • Medlem
  • 2003-10-18 23:39
Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Den har det mesta som Z600 har förutom blåtand och e-postklient.

ursäkta om jag är petig, men menar du utom eller förutom? Det du skriver betyder att den har det z600 plus blåtand och e-postklient. (förutom = utöver)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-10-19 00:14

Förlåt min dåliga svenska, utom ska det naturligtvis vara.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2003-10-19 10:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
Det finns bara en:

Sony Ericsson Z600

Funkar klockrent med Macen. Börjar säljas nästa vecka.

/M

Gör den verkligen det? Jag får ingen klarhet i när Z600 ska komma. Var och frågade runt lite igår och då sa dom bara att den kommer innan jul.

Andra har sagt leverans i veckan men skjutit upp detta till mitten av november.

Någon som har mer information och bra fakta?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Ja, den verkar riktigt schysst, men lite för tjock va? 27.9 mm. Andra flipptelefoner håller sig runt 22-24 vill jag minnas.

"Tjock" men ingen extern antenn

jag står i köp kön!

Jag hittade massor med information om Z600;)
gå dit

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rasmus
Gör den verkligen det? Jag får ingen klarhet i när Z600 ska komma. Var och frågade runt lite igår och då sa dom bara att den kommer innan jul.

Andra har sagt leverans i veckan men skjutit upp detta till mitten av november.

Någon som har mer information och bra fakta?

Den ska väl finnas ute i affärerna från och med imorgon har jag för mig. För två veckor sedan rapporterade Mobil att den skulle komma ut i butikerna denna vecka tror jag. Så håll ögonen öppna!

  • Medlem
  • 2003-10-19 23:48

Jag är ute i samma ärende och det verkar väl som Motorola v600 har allt, tyvärr även en antenn. Men det verkar omöjligt att få veta när den släpps.

http://81.91.70.85/mobilbpit/forum/index.php?act=ST&f=19&t=4521&s=

Verkar ju som om den skall komma idag: mobil.se

Det blev en Sharp GX20! Var och testade den på Phone House tidigare idag. Riktigt schysst telefon, med en grym skärm och kamera. Kompisens T610 såg inte rolig ut i jämförelse. Tyvärr hade de inte hunnit få in nån Z600.

  • Medlem
  • 2003-10-21 20:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det blev en Sharp GX20! Var och testade den på Phone House tidigare idag. Riktigt schysst telefon, med en grym skärm och kamera. Kompisens T610 såg inte rolig ut i jämförelse. Tyvärr hade de inte hunnit få in nån Z600.

Jorå riktigt grymm skärm, men utan mail och blåtand är den tämligen värdelös för mig..

Du verkade ha bestämmt dig i förväg då Z600 ska väl dyka upp i det närmaste, men jag förstår att du ville byta snabbt, kanske inte ett så klokt val enligt mig, men z600 finns ju inte i affären så då var det ju inget val i heller

skriv gärna någon rad om den vad du tycker efter ett tags användande.:rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Det blev en Sharp GX20! Var och testade den på Phone House tidigare idag. Riktigt schysst telefon, med en grym skärm och kamera. Kompisens T610 såg inte rolig ut i jämförelse. Tyvärr hade de inte hunnit få in nån Z600.

Hur blir kvaliten på bilderna du tar med GX20? Kom gärna med en recension här!!!

Släpper en liten recension imorgon!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Släpper en liten recension imorgon!

Kul. Kan du kolla om man kan få iväg bilderna från telefonen till datorn på något sätt, förutom via mms.
Och förresten, det är den 24:e nu, när kommer recensionen? :rolleyes:

Panasonic X70 är ett alternativ till E700 som jag har lagt undan!

Den har blåtand också plus allt som E700:an har.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-29 13:05

Panasonic X70 verkar lovande, men hur är kameran?

Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? •••
Panasonic X70 verkar lovande, men hur är kameran?

vet ej detta... skall köpa en Samsung E700 nu .. sen får vi se om X70 är bättre så kanske man byter

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-29 14:09

Tycker faktiskt Panasonic X70 ser ut som en tjejtelefon från utsidan. Titta på klockan! Det är ju den formen många tjejklockor har! Insidan av telefonen ger dock inte denna "tjejkänsla".

  • Oregistrerad
  • 2003-11-29 16:01

Jag är nog en tjej innerst inne då...

KÖpte en E700 ... X70 har antenn vilket E700 har inbyggd.. så den är i mitt tycke snyggare.

Tvekade dock väldigt länge mellan Nokia 6600 och E700

SE Z600 är den bästa mobilen jag haft sedan jag hade min första 20-kilos klump för mer än 25 år sedan. Bakelitlur i kupén och en monsterklump i bakluckan.
Det gör inget att Z600 är lite tjock, den är oerhört lättnavigerad och bekväm. Dessutom ser man vad det är på displayen i dagsljus, till skillnad mot vad man gör på t610.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-11-29 17:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av ••• ? ••• Jag är nog en tjej innerst inne då... [/B]

Hur det verkligen är med den saken vet jag inte...

Men seriöst. Jag får verkligen en "tjejkänsla" när jag ser luren. Väldigt många damklockor är ju sådär smala och ovala.

Se exempel:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
SE Z600 är den bästa mobilen jag haft sedan jag hade min första 20-kilos klump för mer än 25 år sedan. Bakelitlur i kupén och en monsterklump i bakluckan.
Det gör inget att Z600 är lite tjock, den är oerhört lättnavigerad och bekväm. Dessutom ser man vad det är på displayen i dagsljus, till skillnad mot vad man gör på t610.

Om du hade haft mer telefoner imellan så hade du nog insett att det finns beryfligt fler tillverkare som gör bättre telefoner än SE... typ Alla

Bevaka tråden