Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tipsa om sajter som inte stöder safari.

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-10-19 22:26

Tänkte vi kunde samla sajter som inte stöder safari här och tillsammans göra dom uppmärksamma på det.

  • Medlem
  • 2003-10-19 22:40

jag har problem med att svara på mail på www.spray.se

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-19 23:09

http://www.gon.nu/

Sidan blir helt tomoch läses inte alls inte ens <html>... nästan lite sjukt med tanke på att den funkar i Netscape 1.0 =P

Kolla i så fall samtidigt om felet ligger hos Safari eller webbplatsen. Så man inte börjar klaga på en webbplats som ser konstig, om det visar sig att den ser bra ut i nästa version av Safari tack vare buggfixar.

Jag och min fru ska ha vårt första barn i början av april så surfning efter information har startat. Då visar det sig att liberos sida inte ens går att gå in på med något annat än explorer. Jag har mailat dem och påpekat hur dåligt beslut de tagit och att de utan problem kunnat skapa sin webplats med standarder som fungerar med flera webläsare och med samma funktioner. Väntar fortfarande på någon form av svar men det är tyst som graven.

http://www.libero.se/

  • Medlem
  • 2003-10-19 23:31

H&M och framför allt Rowells Shop som man inte ens kan komma in på. Den vanliga siten går att använda på eget bevåg utan problem.

/majk

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-19 23:49

www.svenskaspel.se om man försöker logga in sig.
www.seb.se, men det har ju behandlats grundligt i annan tråd.
www.gratisporrvideos.se. Närå. Skojar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Danne V
www.svenskaspel.se om man försöker logga in sig.

De verkar iallafall medvetna om problemet:

Citat:

Vi har just nu inte möjlighet att erbjuda stöd för webbläsaren Safari.

Om du använder Mac OS X kan du istället välja webbläsaren Internet Explorer, vi kommer inom en snar framtid att erbjuda stöd för Safari.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ricky Johansson
http://www.gon.nu/

Sidan blir helt tomoch läses inte alls inte ens <html>... nästan lite sjukt med tanke på att den funkar i Netscape 1.0 =P

Tur att man har FireBird till hands..

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
De verkar iallafall medvetna om problemet:

Uppdaterar man till senaste Java versionen och senast flash så fungerar svenskaspel.se i Safari. Det finns en tråd om det här på 99mac.

/Stefan

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-20 08:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Uppdaterar man till senaste Java versionen och senast flash så fungerar svenskaspel.se i Safari. Det finns en tråd om det här på 99mac.

Åh fan...Orkade inte läsa igenom den där tråden helt å hållet och kör ändå Camino/Chimera ganska ofta, bl.a. för en del andra SSL-sajter.
Där ser man....

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2003-10-20 10:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Tur att man har FireBird till hands..

Orka... går så jävlarns segt på min maskin

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-20 10:41

www.skanetrafiken.se verkar inte vilja funka med Safari. Det är lite surt, man måste plocka fram Camino varje gång man vill åka buss...

Edit: Tilläggas bör att jag har letat runt med inte hittat någon mailadress till den/de som är ansvarig för sidan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-20 11:00

www.sas.se
Det är omöjligt att välja destination när man bokar eftersom de har lagt någon autoupdate-grej där som bara verkar fungera i IE för Windows...

Edit igen: de nya pilknapparna vid bokningsvalen har inte löst någonting. Sidan är alltså fortsatt oanvändbar på något annat än IE/windows.

Senast redigerat 2003-10-21 15:14
  • Medlem
  • 2003-10-20 22:33

www.abb.se/jobb
Konstant upprepning av "reload". Det går inte att klicka på stopp. Jobbigt. :eek:

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-20 23:02

www.volvocars.se , klicka på "Om Volvo -> Volvo bilhistoria". Tidslinjen i nederkant på sidan är heldöd i Safari. Vår egen stolta svenska industrihistoria

Har den redan varit uppe i tråden? Gettyimages.com

suger medicinboll! Hur stor marknadsdel har MacOS inom grafisk formgivning? Vad är deras målgrupp? Ahrrggg!!!!!

Man kan inte lägga saker i kundvagn eller använda "calculate price"

I Camino är sidan ännu värre...

www.ikanobanken.se

Går ej att göra överföringar mellan konton i Safari, något som fungerar perfekt i Camino...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-27 13:07

Vet inte om min Safari fått tuppjuck:
Ibland på http://www.Expressen.se när man läser en längre artikel och klickar "Läs mer" länken som skall ta en förbi reklamen efter ingressen och ner till brödtexten, så får man upp första sidan istället.

Så var det inte för några veckor sedan (?), men nu händer det alltid (?).

  • Oregistrerad
  • 2003-10-27 15:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 15:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
Har den redan varit uppe i tråden? Gettyimages.com

suger medicinboll! Hur stor marknadsdel har MacOS inom grafisk formgivning? Vad är deras målgrupp? Ahrrggg!!!!!

Man kan inte lägga saker i kundvagn eller använda "calculate price"

I Camino är sidan ännu värre...

Jag mejlade Getty om detta för några veckor sedan, och fick ett snabbt svar:

Citat:

We are aware of issues when viewing our site in Safari. Add to lightbox is among those issues. Our site currently supports Internet Explorer 5 or later and Netscape 6.1 or later. I would recommend using one of these in the meantime.

I will forward your feedback to our developers.

Tjena mrkz, intressant svar, men jag fick den inte att funka i Camino, då måste de verkligen mena Netscape bokstavligen och inte som omskrivning för Mozilla vilket annars är vanligt. Har du testat i Camino? Jag har inte ens Netscape och tänker inte skaffa eftersom den var så himla seg på den tiden man körde OS9... Jag är "bränd för livet"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-27 15:42

Näe, har inte testat i Camino. Däremot använder jag ofta Netscape 7.1 på de sajter där inte Safari rullar bra (typ, getty.com, nordnet.se etc).

Ladda hem senaste NS. Den är faktiskt riktigt trevlig.

Hmm.... Jag får sova på saken... Netscape känns som ett döende svan. Jag brukar köra dubbelt som du, fast Safari/Camino istället. Lyckligtvis är det sällan jag behöver besöka Getty. Synd att Photodisc och Eyewire försvunnit.

Det finns minst två trådar med detta ämnet, kan vi slå ihop dem?

Henne & Mauritz tillåter bara Internet Explorer i sin webshop. "Av säkerhetsskäl". Låter lite som en självmotsägelse.

Securitas tillåter säkert bara f.d. interner att arbeta för dem. "Av säkerhetsskäl".

Edit: Det går att komma in i deras webshop om man identifierar den som MSIE. Amatörmässigt av ett sådant stort företag.

Jag har nu skickat iväg ett bestämt ställningstagande där jag berättar i vänlig ton om hur dumt deras ställningstagande är.

Senast redigerat 2003-11-04 16:49
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-04 16:00

Jag lyckas inte komma in på www.sf.se, kommer ni in?

SF.se har fungerat tidigare, det är jag 100 på.

Bevaka tråden