Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

comhem = telia?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-17 09:52

För er som har comhem bredband:

Visst var det så att alla adresser skulle bytas till comhem.se den 30 september? Jag hade i min enfald valt telia.com som e-postadress till en massa domänregistrering och certifikat i tron att det skulle bestå för evigt. Telia borde ju ändå finnas kvar. Anställningar med medföljande e-postadress kommer och går.
Nu hade man alltså på sig fram till den 30 september att byta alla telia-uppgifter (comhem) till comhems egna och i princip identiska uppgifter. Samma username och password, samma e-postadresser osv.

Enligt uppgift från både telias och comhems tekniker "äger" comhem min adress fram tom 30 september, sen släppts den fri. Detta innebär då att jag kan registrera den IGEN på telia, tex med ett vanligt Internet 020-abonnemang.
- En utmärkt lösning på problemet, tyckte båda teknikerna.

Fint tyckte jag, skaffade ett Internet 020- abb och väntade ut avstängningen av e-post (telia.com över comhem). Nu är det den 17 oktober och jag har fortfarande access in till telias servrar. Vad händer?
Ingen på telia eller comhem kan svara på varför det är så. Bara att det SKALL vara så.
Så bra, då kan jag fortsätta i lugn och ro.

Detta borde alltså innebära att comhems bredband är JURIDISKT avknoppat från telia, men inte TEKNISKT.

Ush... så brukar det alltid vara med den där statliga monopolälskande byrokratiska instutitionen...
Tragiskt att inte en så stor organisation fungerar.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 21:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Ush... så brukar det alltid vara med den där statliga monopolälskande byrokratiska instutitionen...
Tragiskt att inte en så stor organisation fungerar.

Frågan är nog snarare om det inte är telia som driftar hela comhems bredband i alla fall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-21 00:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kristofer G
Tragiskt att inte en så stor organisation fungerar.

Det är väl stora organisationer som inte brukar funka direkt slimmat... Så vem är förvånad?:rolleyes:

Vad jag vet så är det Wallenbergägda Investor som nu äger ComHem.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-21 08:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Vad jag vet så är det Wallenbergägda Investor som nu äger ComHem.

Må så vara, men sköter de något själva eller sköter telia det hela alltjämt på uppdrag utav investor?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2003-10-21 09:37
Citat:

Ingen på telia eller comhem kan svara på varför det är så. Bara att det SKALL vara så.

Vad befriande att läsa. Jag började bli genuint oroad över att kanske Telia faktiskt höll på att förstå vad de sysslar med... ..men nu har jag hoppet kvar om att de skall fortsätta att överraska mig med nya dråpligheter. :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
Frågan är nog snarare om det inte är telia som driftar hela comhems bredband i alla fall.

Jag kom på det när jag väl hade skickat inlägget

1
Bevaka tråden