Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neverwinter --> Prestanda

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 12:59

Är Neverwinter Night spelbart på min Cube 450 1024MB ram och med ett Radeon 9000 pro grafikkort.

Jag skall dock snart köpa en ny Alubook.

Skall jag vänta med att köpa spelet eller går det att spela?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 15:47

Skulle inte tro att spelet funkar på en Cube, om jag inte minns helt fel är mini-kraven på just 450 Mhz

Finns inte demoversionen kvar? Testa den. Jag gissar att din dator precis håller - men att du får en helt annan upplevelse på en ny PB.

Min kompis spelar Neverwinter Nights på en 450 mhz G4 med ett hyffsat nytt grafikkort (kommer inte ihåg riktigt, men det var ett ATI PCI-kort). Det funkar - men han har ställt ner all grafik till lägsta möjliga (800x600px osv).

Jag har spelat igenom Official Campaign på min iBook 800 med 1024x768px med resten av inställningarna på ca medium, vissa platser har varit hackiga, mest i byar. Helt klart spelbart.

Nu har jag spelat expansionen Shadows of Undrentide ooch lite andra moduler på min 1800 mhz Linuxburk med Nvidiakort. Det ÄR ju mycket snyggare och snabbare - men jag skulle inte tveka att spela på min iBook igen om jag skulle vilja sätta mig i soffan ett tag som omväxling.

Det är det bästa spel jag nånsin spelat! Jag känner att jag försummar allt för mycket annat pga det - och då har jag inte ens varit inne på nån online-värld ännu.

25 Nov = Hordes of the Underdark. Undrar om det också går att installera till en Mac - precis som Shadows of the Undrentide?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 22:07

Jo nu har man köpt spelet och det fungerar faktist bättre än jag trodde.

Mycket nöjd...:)

1
Bevaka tråden