Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Toast problem...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-20 21:21

Jag försöker att bränna en skiva i min iMac (OS 10.2.8) som jag sedan ska kunna läsa i en Performa 5200 (OS 8.6) eller en Qudra 700 (OS 8.0). Men när jag stoppar i skivan i dessa datorer så vill den bara formatera min nyrostade cdskiva.
Använder Toast 6.0 titanium och har även testa Toast 5.1. Har provat att göra Hybridskivor, IS 9660 och rena MAC skivor. Samma resultat på alla bränningar.
Stoppar jag hybridskivorna i en PC så kan jag läsa dem där. I min iMac kan jag hela tiden läsa skivorna.
De "gamla" macarna kan läsa andra skivor som är brända....så nu fattar jag ingenting!

Vad gör jag för fel???

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-20 21:23

Exakt vad är det du försöker bränna?

  • Medlem
  • 2003-10-20 21:35

Installationsfiler till olika program så som Internet explorer och quicktime mm.

  • Medlem
  • Partille
  • 2003-10-23 18:55

MacOS 8.0 klarar bara HFS standard (ej HFS+).

Du måste alltså först klicka på advanced mode, sedan kryssa för "HFS Standard only".

Du förlorar inte mycket CD-utrymme på detta om inte du har extremt många filer under 1 kB att bränna på samma CD. Så går skivan i alla Macar och blir även bootbar om du har ett system på den (Ej MacOS X).

1
Bevaka tråden