Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påhopp i FAQ

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Såg just detta:

"Avslutningsvis är han en rätt så slemmig figur som fått en massa pengar från sin far och fullkomligt älskar att skryta om det."

I min beskrivning på FAQ. Sammanträffande att personen som har skrivit detta har samma IP som en person som är permanent bannad ifrån 99mac

Jag kan svara direkt:

- Slemmig eller inte, det får andra avgöra.

- Skryter? Jag borde ändra min hemsida, den är lite "väl mycket" har jag fått höra. Annars tycker jag väl att jag lugnat ner mig rätt mycket på sistonde (jag börjar ju bli gammal och vis)

- Pengar ifrån pappa? Verkligen inte, om du känner mig och min familj så vet ni att jag inte kommer ifrån en rik familj eller att jag fått några pengar hemifrån. Det är ju därför jag jobbat så mycket sedan jag var liten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 15:39

Man slutar inte förvånas över mänskligheten... Får jag gissa vem det var/är?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 15:39

Det där är ju sanslöst fult - och nästan åtalbart väl?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-19 16:04

Jag gissar att du har ganska bra koll på vilka som GILLAR dig

Strunta i de andra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 16:13

Precis! Det tråkiga är att även om 10 säger att det man gör är skitbra, räcker det med en negativ kommentar för att man ska ta illa vid sig...

Skicka ett virus så får vi se om han kommer hit och vurmar över sin pc igen... :rolleyes:

Jag har blivit mycket tuffare sedan jag blev admin på 99mac. I början var det sjukt mycket påhopp både här och där, man inser att man inte kan bry sig...eller sluta vara admin.

Exakt hur är man när man är slemmig? Rinner det bokstavligen slem från pannan då eller?:D

Föresten så vore det väl inte fel att få pengar av pappa? Önskar att jag hade det så, men man får väl, i likhet med Björnström, knega på...:(

Personangrepp är dock så onödigt och saknar försvar. Men man kan ju trösta sig med att det allt som oftast bottnar i avundsjuka.

Det finns alltid folk som tycker annorlunda mot en själv och en del måste tydligen visa det på ett rätt barnsligt sätt också.

Jag kan bara säga att jag, och säkert tusentals till, tycker du gör ett riktigt bra jobb med 99mac och att forumet verkligen är en tillgång för Mac-sverige.

Jag känner inte Martin personligen så jag kan inte uttala mig om eventuella egenheter och jag tycker inte någon har rätt att göra det heller om någon. Varifrån ens pengar kommer har väl för f-n inte någon annan med att göra. Jag skulle tippa att Martin säkert plöjt ner en säck med pengar i detta projekt och jag tackar honom för det.

Kan det vara avundsjuka som ställer till det för en sån snubbe som skrev inlägget...

Oj oj oj, detta forum är himmelriket om man jämför med en del andra. Jag inbillar mig, i min naivitet, att Mac-användare värnar om varandra.

Däremot så fattar jag inte riktigt:
FAQ: Det borde väl vara ett "uppslagsverk" på de vanligaste frågorna och inget forum i sig...... eller..?:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Svante S
Oj oj oj, detta forum är himmelriket om man jämför med en del andra.

Får jag citera dig?

Tror det var webforum.nu som stängde ner en tid i protest med de rätt allvarliga grejer som förekommit (tror det var personangrepp och hot).

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Tror det var webforum.nu som stängde ner en tid i protest med de rätt allvarliga grejer som förekommit (tror det var personangrepp och hot).

Stämmer...

MacPrat la väl ner för att det var för mycket skit mot medlemmar och han som drev det?

Mac-Sverige är för litet för att gå till personangrepp mot folk. Om jag går till personligt angrepp mot någon här så får jag ju faktiskt räkna med att springa in i vederbörande på nästa mässa eller dylikt. Visst kan man bli förbannade på vissa människors åsikter, men så är det ju alltid i livet och det är ju inte människan i sig jag ogillar då utan snarare åsikten som jag inte stöder.

Många verkar tro att man bakom skärmens anonymitet kan bete sig hur som helst. Själv försöker jag att inte göra någon skillnad på mitt "digitala" liv mot mitt "analoga" så att säga.

  • Medlem
  • 2003-10-19 22:39

Björnström, du gör ett jättebra jobb med 99mac. Jag är inte aktiv på några andra forum av den här typen, men gammal etablerad mailinglista för journalister jag är med på sköts inte tillnärmelsevis så bra som 99mac.
Tummen upp!

Ett exempel på en slemmig figur? :rolleyes:

Nja, jag tycker annars att det är väldigt synd att sånt här ska förekomma. Speciellt då medelåldern här är väldig hög. Till och med jag inte ens skulle göra det, och jag är ju ung och dum!

Edit: Raderade ditt exempel på "slemmig figur". Känns onödigt att hoppa på personer som inte kan försvara sig. /M

Senast redigerat 2003-10-19 23:54
  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 22:51

Jag förstår inte riktigt.
Jag har inte varit aktiv medlem särskilt länge men måste säga att jag blivit något biten av 99.mac. Jag kan dock förvånas ibland, som för några veckor sedan fanns en tråd kring "piratkopiering" som haglade av personangrepp kring höger och vänster. Otroligt tråkigt och jag har svårt att tro att människor skulle stå och säga sådana saker rakt i ansiktet till en annan människa.
Jag känner inte er som gör detta forum möjligt men jag vill ge er alla eloge för ett mycket bra/bästa arbete.
Maken till kunskap på samlad på ett och samma ställe är imponerande.
Detta bidrar vi alla till som gör inlägg och startar trådar. Jag har fått mycket hjälp här och "kanske" har jag hjälpt nån.
Tack.

  • Avstängd
  • 2003-10-19 23:49

Orka bry? Jag skiter i vilket, vem/vad/varför. Det är bara barnsligt att smutskasta. Att ens ta upp ämnet i en tråd är på gränsen...

Björnström du är en hyvens kille som gjort (dator-) livet trevligare, mer underhållande, lättare och intressantare för oss andra genom ditt arbete på 99mac. Bry dig inte om sådana där påhopp.

Det är bara olyckliga och frustrerade människor som kan skriva så. Det är synd om dem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av iGnu
Orka bry? Jag skiter i vilket, vem/vad/varför. Det är bara barnsligt att smutskasta. Att ens ta upp ämnet i en tråd är på gränsen...

Inne på din linje. Detta är mer eller mindre en privatsak mellan påhopparen och Björnström. Jag skulle knappt bry mig om det inte hände igen, gång på gång, så att det blev praktiskt omständligt att hela tiden bli utsatt för klotter.

Ingen är så svagsint här att klottraren lyckas få någon att tycka att Björnström hamnat i sämre dager. Jag talar emot mig själv och säger ignorera den ignorante!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 01:37
Citat:

Jag har blivit mycket tuffare sedan jag blev admin på 99mac. I början var det sjukt mycket påhopp både här och där, man inser att man inte kan bry sig...eller sluta vara admin.

Tänkvärda ord. Det var av detta skäl jag själv valde att låta tre andra personer administrera 99musik i stället, jag kände mig utsatt i min adminroll. Någon gjorde "karikatyrteckningar" där jag målades ut som en diktator. Mycket tråkigt. Tycks vara en allmän syn att... "jump on your leaders" i vått och torrt. Jag är mycket långt ifrån den person i form av "PF" som växte fram på forumet - inte genom mina uttalanden, utan genom vissa andras tolkningar, därför valde jag att kliva ned från den positionen. Orkade inte.

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-20 07:00

Kan inte annat än berömma dig Martin för den tid och ev andra resurser du lägger ned på 99mac.com. Det är den sida jag går in på först när jag startar webläsaren.

Tack för det!

Citat:

Skrevs ursprungligen av jb
Kan inte annat än berömma dig Martin för den tid och ev andra resurser du lägger ned på 99mac.com. Det är den sida jag går in på först när jag startar webläsaren.

Tack för det!

Instämmer , som switcher sedan två veckor sedan (ångrar jag aldrig) så är detta forum ett måste för att reda ut saker och ting emmellanåt. Keep up the good work:)

  • Medlem
  • London
  • 2003-10-20 09:00

Switcher sedan två veckor och kallar dig redan för MacNörd... Det måste vara rekord!! Men jag förstår dig, det gör vi nog alla.

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-10-20 10:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Såg just detta:

"Avslutningsvis är han en rätt så slemmig figur som fått en massa pengar från sin far och fullkomligt älskar att skryta om det."

I min beskrivning på FAQ. Sammanträffande att personen som har skrivit detta har samma IP som en person som är permanent bannad ifrån 99mac

Jag kan svara direkt:

- Slemmig eller inte, det får andra avgöra.

- Skryter? Jag borde ändra min hemsida, den är lite "väl mycket" har jag fått höra. Annars tycker jag väl att jag lugnat ner mig rätt mycket på sistonde (jag börjar ju bli gammal och vis)

- Pengar ifrån pappa? Verkligen inte, om du känner mig och min familj så vet ni att jag inte kommer ifrån en rik familj eller att jag fått några pengar hemifrån. Det är ju därför jag jobbat så mycket sedan jag var liten.

Det är ju egentligen bara skrattretande, egentligen borde du inte ens ödsla tid på att förklara saker som inte behöver förklaras, vad jag undrar är hur en av Sveriges största macåterförsäljare kan anställa denna mannen, för det är väll precis "han" vi pratar om?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 10:06
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
Björnström, du gör ett jättebra jobb med 99mac. Jag är inte aktiv på några andra forum av den här typen, men gammal etablerad mailinglista för journalister jag är med på sköts inte tillnärmelsevis så bra som 99mac.
Tummen upp!

Kan bara instämma...

  • Medlem
  • 2003-10-20 10:51

Alla tar illa upp av osaklig, illasinnad kritik. Låt Björnström oxå göra det. Klart att vi som gillar det han gör klappar honom på axeln oavsett hur obefogad kritiken mot honom är.
Det är mer mänskligt att ta illa vid sig än att inte bry sig alls, tycker i alla fall jag.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-20 13:49

Nog för att Martin har bakåtslickat hår, eller något i den stilen, men han är inte slemmig för det. Tycker jag iallafall.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har blivit mycket tuffare sedan jag blev admin på 99mac. I början var det sjukt mycket påhopp både här och där, man inser att man inte kan bry sig...eller sluta vara admin.

"Arguing on the internet is like the Special Olympics..."

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 16:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
"Arguing on the internet is like the Special Olympics..."

Amen to that...

För övrigt tycker jag inte alls att Martin behöver ändra sin sida, inte senast jag såg den iaf.
So what om folk tycker den är lite "för mycket" - fuck'em, I give a shit!
Hellre det än "för lite"

Bevaka tråden