Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

dubbla nätverkskort beige G3

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 15:41

Är det möjligt att ha 2 st nätverkskort i en Beige G3 OS 9.2.2?
För att kunna ha modemet i en och en kabel i den andra till en G4.

  • Avstängd
  • 2003-10-19 16:15

Det fungerar utmärkt i OS X iaf. Använder det interna NIC'et för ADSL-modemet och sedan ett OEM'at Realtek 3129 som delar ut anslutningen till resten av burkarna hemma.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-19 22:11

Det funkar (förutsatt att du har rätt drivrutiner osv).
För att dela ut Internet-uppkopplingen behöver du ett program som heter IPNetRouter som tyvärr är ganska dyrt, $99 tror jag det är.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 00:45

okidoki, men jag vill bara ha internet på G3an, sen vill jag bara koppla in en nätverkskabel till min G4a från den andra porten för att kunna föra över filer. Funkar det?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 08:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av nillon
Det funkar (förutsatt att du har rätt drivrutiner osv).
För att dela ut Internet-uppkopplingen behöver du ett program som heter IPNetRouter som tyvärr är ganska dyrt, $99 tror jag det är.

Det funkar fint (finns/fanns i någon 30dagars version oxå).
Fast in med X så finns det inbyggt
Tysan vet hur man prioriterar kopplingarna i OS9, men i X så är det "uppifrån och ner" i nätverksinställningar som gäller.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-20 21:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av mekkfabrics
okidoki, men jag vill bara ha internet på G3an, sen vill jag bara koppla in en nätverkskabel till min G4a från den andra porten för att kunna föra över filer. Funkar det?

Det ska inte vara några problem, bara att köra med en korsad kabel mellan datorerna.
Se till att du ställer in så att extrakortet i G3:an och G4:an ligger i samma IP-serier bara, annars kommer du bara att kunna köra klassisk AppleTalk mellan dem, och det är mycket långsammare än AppleTalk över TCP/IP.

1
Bevaka tråden