Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja spel till G5:a

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har inte spelat sedan jag hade min G3 för 5 år sedan typ, då hade jag Phantasmagoria, The Beast Within, Star Wars, Riven mm

bra spel men dåligt LJUD samt bild var ju inte det bästa.

Nu vill jag göra spel för mac en tjänst genom att köpa nya.

Men vilket?

Jag vill ha lite åt detta hållet som Phantasmagoria var eller Star Wars var ju snyggt också.
Får gärna vara optimerat för OSX och kunna köras i Widescreenformat vore trevligt

Finns det några sådana här spel ute NU??

Vart köper ni era spel?

Många frågor som vil få många svar:)

Apple.se kan du se vilka spel som finns (och även köpa). För köpställen skulle jag gå till Webhallen.se.

Hmm, svår fråga. Jag känner knappt igen spelen du nämner. Därför håller med föregående talare om att kolla på Apples hemsida vilka spel som finns.

Macoteket är väl den butik som har bäst utbud av Macspel i Sverige (vad jag vet). Priserna är hyggliga, men frakten hög.

Nordic Softsales säljer också en hel del macspel.

Testade nyss UT 2003 på jobb-G5:an... hehehe, köp köp :b

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-10-18 01:08

Vet inte vad du menar med Star Wars, men är det Dark Forces så finns ju den tredje delen i serien för Mac.

Jedi Knight 2: Jedi Outcast

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Testade nyss UT 2003 på jobb-G5:an... hehehe, köp köp :b

Vad står det för ??

letar för fullt!

Aha

Unreal Tournament 2003

Körs den i Widescrren vet du det?

Unreal Tournament 2004

The Unreal series continues, as the first major gaming title to emphasize optimizations for 64-bit CPUs like the Athlon and G5.

http://www.gamedb.com/ssps/0/1/01194

  • Medlem
  • 2003-10-18 14:43

RTCW Return to castle wolfenstein är ett spel som du bör köpa.:)
http://www.aspyr.com/games.php/mac/rtcw/

Jag vill ha ett spel som verkligen drar nytta av G5:an samt är widescreen gärna bra ljud också.

Alltså ett spel som visar vad G5:an klarar av och PC användarna stirrar sig blind på macen.. Spel om bli bra på en Widescreen Cinema också..

Vilket spel som helst bara de uppfyller desa krav please!! finns det ngt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 15:18

Jag lovar du vill inte ha UT 2003, det är värdelöst jämfört med vanliga UT :D, köp Neverwinter Nights (även om det är en relativt misslyckad uppdatering av Baldur's Gate) och vänta på Halo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-18 17:07

Quake 3 drar nytta av prestandan i maskinen ganska bra. På vissa inställningar är det tom snabbare än på de snabbaste PC:s som finns. Vet dock inte hur det är med wide-screen-stöd i det spelet.

Vad gäller WideScreen så ere inte så många spel som tar nytta av det tror jag inte. Vissa kan man ställa in det i (WarCraft 3 bl.a.) men ja... Inget spel är utvecklat med Widescreen i åtanke, även om FSP torde bli bättre så

Vad gäller G5-optimerade spel så får du vänta ett tag - kanske att UT2004 blir ett av de första, vem vet...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-18 21:21

Säger bara

Soldier of fortune 2

Aldrig provat i single men i multi med osp 0.3i-0.3k och Real Damage är det GRYMT kul..

Lirade just ett pass på 1,5h

NWN misslyckad uppdatering av Baldur's Gate? Du har ingen aning om vad NWN går ut på va? Det är det första och hittils enda äkta rollspelet till dator som inte har månadshyra och som inte är för en ensam spelare. Visst kunde man spela baldur's gate i nätverk, men det var ju inte direkt optimerad för det iom hur dialoger fungerade och sånt.

Den medföljande kampanjen till NWN rekommenderar jag inte att spela, den är platt och rätt tråkig stora delar. Men på Neverwinter Vault finns en stor mängd moduler, varav några är ruskigt välgjorda, spännande och roliga att spela. Och sist men inte minst finns flera stora och små så kallade Persistant Worlds, alltså servrar som står på hela tiden, vilket i princip är små MMORPG:n i sig. I flera av dom kan man göra nästan vad som hellst, inklusive bygga sig ett hus, idka handel med egentillverkade föremål, osv osv.

Baldur's Gate är väl iof inte ett regelrätt rollspel, eftersom man inte spelar en roll, utan styr 6 karaktärer i vad som mer påminner om ett strategispel med mycket dialog och djup story.

Ett spel du kan satsa på om du gillar smyga/skjuta är Splinter Cell som släpps rätt snart. Kolla in både det och Raven Shield (terroristbekämpning, typ) på Aspyr.com

Sen har vi ju naturligtvis Warcraft III med expansionen The Frozen Throne.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 17:46

Vet precis vad Neverwinter Nights går ut på, faktum är att jag sitter och tittar på kartongen just nu, har till och med spelat det en hel del. Spelet är dock inget jämfört med de geniala BG spelen. Spelet är heller inte speciellt roligt online, jämför man med spel som Lineage och Everquest är det faktiskt inget. Hade man istället byggt ett nytt Baldur's Gate med snyggare effekter och ett respektabelt multiplayer hade det varit ett mycket bättre spel.

När jag ändå håller kan jag ju också tillägga att jag gladeligen betalar för t ex ett spel som Lineage för att få spela ett bra MMORPG

  • Oregistrerad
  • 2003-10-20 13:37

Säger bara HALO!

hehe.. det är typ ett måste att köpa när det kommer ut då

  • Oregistrerad
  • 2003-10-25 22:59

"Jedi Knight II - Jedi Outkast" är nog det spel som spelas mest av mig med mina kompisar. Det är mycket roligt både i Single och Multi Player. Grafiken är även den fenomenal och det går att fixa wide screen.

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2003-10-26 02:40

flexable om du och dina kompisar någonsin kör Multi Player och behöver en man till skulle ni kunna kontakta mig.

1
Bevaka tråden