Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac söker utvecklare och designers

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Vi söker duktiga utvecklare och designers som kan hjälpa oss göra 99mac ännu bättre.

Är du duktig på att programmera och/eller inom design? Känns det som om att du skulle kunna lägga lite tid på att förbättra vår gemensamma samlingspunkt: 99mac?

99mac växer hela tiden och vi försöker ta fram nya tjänster som gör det roligare och mer intressant att besöka våra sidor. Idag är det en liten kärna som jobbar kvällar och helger. Ett par-tre nya produktiva ansikten skulle kunna göra väldigt stor skillnad.

För dig som är utvecklare kan vi berätta att vi använder MySQL och PHP som utvecklingsmiljö och en kombination av IIS & Apache på olika servrar. Grunden utgörs av vBulletin med vår stora forum & medlemsdatabas - dom flesta tjänster vi introducerar är på något sätt kopplade mot dessa databaser.

Jag tror inte jag behöver förklara varför vi behöver designers för att förbättra 99mac. Det är både små och stora detaljer som behöver putsas på. Att förnya vårt numera ökända kaffe-färgschema utan att tappa den traditionella 99mac-känslan är en utmaning.

Intresserad? Skicka ett PM till mig och berätta vad du kan och vad du skulle vilja jobba med.

Vi siktar på en lansering av 99mac version 4.0 (japp - det är vårt eget namn för nästa version) innan jul.

Några stora önskemål inför nästa version?

Rör inte kaffe-färgen! Då säger jag upp mig...:D

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Dolk
Rör inte kaffe-färgen! Då säger jag upp mig...:D

Den försvinner inte - det behöver du inte vara orolig för. Men den går att modernisera, jag har redan fått förslag på hur en uppdatering skulle kunna se ut.

Små detaljer gör stor skillnad!

jag hoppas jag inte blir lynchad nu, men ni skulle behöva en remake på loggan… Den skulle må bra av att vara lite renare tror jag… Samma grundutseende så folk känner igen sig, men samtidigt så borde den vara lite coolare och fräschare…

Är det mina ögon som luras eller innehåller den tre olika typsnitt?? :eek:

Äntligen!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 18:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
jag hoppas jag inte blir lynchad nu, men ni skulle behöva en remake på loggan… Den skulle må bra av att vara lite renare tror jag… Samma grundutseende så folk känner igen sig, men samtidigt så borde den vara lite coolare och fräschare…

Är det mina ögon som luras eller innehåller den tre olika typsnitt?? :eek:

Jag har faktiskt också tänkt det.. Men jag klarade inte av att göra tråden(lite blyg;) )

Men den behövs göras om faktiskt! Jag skulle verkligen kunna se fram i mot en ny logo. Och mer godis?!

Det blir massor av godis.

Shit pomme frites! Jag som trodde att alla skulle hata mig för det där

Du kanske kan utlysa en tävling om vem som kan göra bästa remaken… Eller så gör gärna jag ett par förslag

  • Medlem
  • 2003-10-19 20:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Vi siktar på en lansering av 99mac version 4.0 (japp - det är vårt eget namn för nästa version) innan jul.

Några stora önskemål inför nästa version?

Jag vill se att 99mac.app börjar fungera igen och att en wap-sida kommer till.

/majk

99mac.app byter namn till mac.app och börjar fungera med 99mac version 4.0.

WAP-stöd är noterat.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 21:13

Jag körde alltid Avantgo (www.avantgo.com) på min jobb PC förut och kunde på så sätt tanka ner nyheter från www.macnytt.se och sedan läsa dom i min Palm Pilot. Det var klockrent!

Nu fungerar ju dessvärre inte Avantgo på Mac vad jag förstår och dessutom är inte 99mac uppbyggt på samma sätt vilket kanske gör det lite lurigt. Men, något sätt att läsa 99mac i min Palm Tungsten T vore ju trevligt. Ja, inte vet jag hur det ska gå till. WAP är ju så jäkla dyrt (även med GPRS).

Martin

  • Avstängd
  • 2003-10-19 21:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fredrik Dolk
Rör inte kaffe-färgen! Då säger jag upp mig...:D

Gott att dricka, mindre sexigt på ett forum.

Vadå för kaffefärg!?
När jag var med i en skabbig animationsstudiecirkel så brukade modelleran få den här färgen när man blandade alla färger som fanns.

WAP-stödet kan jag installera om tio minuter, har hittat följande:

http://wiforums.net/products/

Vi bör köra på "full featured" som kostar 1200kr. Insamling någon?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Den försvinner inte - det behöver du inte vara orolig för. Men den går att modernisera, jag har redan fått förslag på hur en uppdatering skulle kunna se ut.

Små detaljer gör stor skillnad!

Aqua Kaffe!

Ciryon

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-19 21:25

För ett tag sen gjorde jag ett förslag på ny logo i den här tråden.

Så du kan notera mitt förslag till tävlingen, Laseranders.

Det är ju lätt att klaga på senaps-kaffefärgen, och jag tycker nog själv inte så mycket om den, men den ger i alla fall 99mac ett utseende som inte går att ta miste på. Alla andra forum ser ut på samma sätt; trots variationer i färgteman så är det inget som skiljer ut sig ur mängden.

Att 99mac ser ut helt på sitt eget sätt är ett positivt värde som ni måste ta vara på, oavsett vad det kommer för förändringar!

  • Medlem
  • 2003-10-19 21:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
WAP-stödet kan jag installera om tio minuter, har hittat följande:

http://wiforums.net/products/

Vi bör köra på "full featured" som kostar 1200kr. Insamling någon?

Först och främst bör väl diskuteras precis vad som ska vara med på wapsidorna. Formatet är ju väldigt begränsat. Kanske bara nyheter?
Har länge längtat efter 99mac på WAP.

/majk

  • Medlem
  • 2003-10-19 21:50
Citat:

Jag körde alltid Avantgo (www.avantgo.com) på min jobb PC förut och kunde på så sätt tanka ner nyheter från www.macnytt.se och sedan läsa dom i min Palm Pilot. Det var klockrent!

Prova att uppdatera dina Avantgo kanaler via GPRS, det blir inte så mycket data men ändå smidigt att läsa. Fungerar dessutom utan mac...

För att stödja mitt tidigare inlägg om liten variation. Fast kanske man kan tolka bilden som att det trots allt finns lite variation mellan olika forum. Men betoningen ligger ändå på lite.

Jag tycker 99mac har väldigt ett väldigt val distinkt färgschema. Jag hoppas den aldrig byts ut. Fast att göra den lite mer Mac-ig med kanske lite mer Aqua-liknande flikar på toppen skulle inte skada

99mac-färgen är skön. Den gråa färgen i vissa fält är inte lika bra, den skär sig lite.

Aqua Kaffe = Latte ?

jag tycker såhär: mörda alla våra älsklingar! snälla döda!

kommer ni ihåg när svt gjorde om sin profil?? (jag menar inte web utan broadcast)

visst, det funkade som det var innan, men jag hittade ett gammalt videoband och höll fan på snubbla och slå mig när jag såg hur det såg ut förr..

ut med det härskna kaffet och in med en gin tonic eller nånting.

  • Medlem
  • 2003-10-19 23:41

om ni gör om layouten skulle jag önska att kägeln i inläggen förblev konstant oavsett om det finns smileysar eller inte.

Professor Sigurd Persson, designer, ädelsmed och skulptör har avlidit. Han var en av under 1900-talets mest inflytelserika formgivare och finns representerad på en mängd museer i världen. Sigurd Persson föddes och växte upp i Helsingborg, där hans pappa var silversmed. Sigurd Persson är ädelsmeden som formgav femkronan och en av de svenska konsthantverkare som fick uppgiften att inreda våra hem när folkhemmet skulle byggas. Många har säkert hållit en sopborste designad Sigurd Persson eller andra bruksföremål i material som rostfritt stål, gjutjärn, emalj, glas och plast.
(TT)

  • Medlem
  • 2003-10-20 00:36
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
ni skulle behöva en remake på loggan

Kan inte annat än att hålla med. Varför inte be Jocke Anka lägga fram ett par förslag? Han hade massor snygga logor på sin sida som han hade gjort.

I version 4 kommer det vara möjligt att välja ett annat skin (om vi väljer att slå på funktionen).

Exempelvis kan jänkare välja ett engelskt skin och vips så är hela siten på engelska (förutom inläggen såklart).

Perfekt när vi har internationella nyheter och för MUG-kontakter. Vi har en liten nyhet inom just MUG-området denna vecka

  • Avstängd
  • 2003-10-20 05:46

Som tidigare sagts! Vill du ha in pengar?
Se till att det finns ett separat konto för 99.mac Jag har inte så stor känsla för att pröjsa in på Speedmanias konto.

99mac som förening då är jag med.
Då kan också föreningsbidrag sökas.

Helst bankgiro.
Jag är inte vän av Nordea.
Att betala för att betala känns inte bra.
En sur kassörska bakom glaset gör ingen glad.
Kan göra samma transaktion på min "Handelsbank" utan kostnad. Dessutom ett leende och "hur mår familjen"
Vilket är värt en hel del i dagens stress-samhälle.

Design
Ääähh de va inget just nu.
Hade en massa tankar men får återkomma. Måste sortera hjärnkontoret:eek:

99aqua:

Jag, vet, men jag orkade inte fixa mer...

J.

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Först och främst bör väl diskuteras precis vad som ska vara med på wapsidorna. Formatet är ju väldigt begränsat. Kanske bara nyheter?
Har länge längtat efter 99mac på WAP.

/majk

Tja, kör man på en schysst css-kodning skall inte speciella wap-sidor behövas eftersom det finns webbläsare som klarar standarderna till såväl Palm, PocketPC, Newton som de flesta mobiler (Opera nån?)...

Bevaka tråden