Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt fel?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Klickade precis på nyheten "iTunes för Windows släppt" och fick då upp fönster enligt bifogad screenshot. Huh?

Ciryon

  • Medlem
  • 2003-10-18 01:02

Har hänt mig flera gånger om dagen den senaste veckan faktiskt…

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-18 11:57

Jag tror det har att göra med att sidorna GZip-komprimeras på något vis, och ibland är det något som buggar ur lite.
Det har skrivits lite om det i den här tråden.

Det stämmer. Jag har inte en susning om hur jag ska fixa det heller. Tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-18 13:10

Det där felet får jag mycket ofta. Men bara på 99mac.

Nej! Har inte förekommit någon gång i Safari hos mig, och jag är flitigt "inne".
Har BBB som leverantör. /nic

Precis som Mondo så får jag det där felet rätt ofta. Jag brukar slänga upp ett antal flikar i Camino när jag går igenom dagens aktiva. Helt plötsligt stannar allting upp och Camino blir en badboll. Då vet jag att nån flik jag laddar (i bakgrunden) ser ut precis som på Ciryons skärmbild. Av nån anledning är sidan med skräptecken extremt tung att ladda (i Camino iaf).

Händer några gånger per dag. Rätt störande.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-18 13:46

Tror det har hänt mer sällan sen jag bytte från Camino till Safari faktiskt.

Det har hänt mig 2-3 gånger den senaste veckan, men det är extremt lite med tanke på hur mycket jag är inne här!

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-18 21:46

Kan det kanske vara IIS som är lite kinkigt?
GZip är ju mer vanligt i unix-världen än i windows...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-18 21:50

Jag har Bostream. Kan felet ligga hos Bosteam?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 22:15

Det funkar om man laddar om sidan sen. Iallafall för mig

  • Medlem
  • 2003-10-18 22:54

jag sitter rätt mycket på 99mac men har aldrig drabbats. Kör mest safari, men även IE i Win2000.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 23:04

Sett det på Win 2k / IE6(?) mycket oxå (fast den vill ju titt som tätt ladda hem php-scriptet oxå )
Dock ännu ej på 10.2.8 / Safari 1.0 (och nyare)

  • Medlem
  • 2003-10-18 23:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
(fast den vill ju titt som tätt ladda hem php-scriptet oxå )

ja det drababs jag ofta av.

Kan bero på att Safari inte stöder gzipade hemsidor...

tjipp!

vill bara tillägga att safari hanterar det där vansinnigt mycket bättre än mozilla firebird, i alla fall. har surfat lite med firebird nu, och den smäller på skräp väääldigt ofta.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-10-19 01:36

samma fal för mig, ivf en 5-10ggr om dan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-19 02:01

Det kan man kalla ett fel!

Det går knappt att komma in på computersweden.se. Deras website verkar vara nästan lika dålig som tidningen.

Ciryon

Jag har uppdaterat lite inställningar nu.

GZIP-nivån kan justeras ifrån 0-9 där 9 är max.

Den var 4 tidigare, nu är den 1. Tydligen ska det vara den högsta GZIP man kan använda utan att vissa användare får problem.

Någon skillnad??

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Jag har uppdaterat lite inställningar nu.

GZIP-nivån kan justeras ifrån 0-9 där 9 är max.

Den var 4 tidigare, nu är den 1. Tydligen ska det vara den högsta GZIP man kan använda utan att vissa användare får problem.

Någon skillnad??

Jag har hittills fått en sida med skräptext i Camino idag. Nån skrev att det händer oftare i Camino, så det kanske är den webbläsaren som är kinkig (men å andra sidan - det är bara på 99mac som jag stött på problemet).

Jag har stängt av Gzip helt nu. Vi kör extern Webbcache istället - den ger 72% hitrate just nu så servern tar det ganska lugnt.

1
Bevaka tråden