Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa version av Explorer tvingar fram omkodning av era sajter!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick Macromedia senaste nyhetsbrev. Tydligen ska MS inför ett nytt kontrollsteg för inbäddade objekt i nästa version av Explorer. För att undvika att besökaren ska behöva klicka OK för varje sådant objekt så måste man fixa koden.

Macromedia skriver...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-10-18 12:19

Tack för varningen...
<ständigt denne Gates...>

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 12:25

Det är ingenting emot tramset med åäö i adresser. Det måste bakas in i alla webläsare för att det skall fungera.

Förklara detta:

Den där varningen gissar jag är för att skydda alla stackare från att ladda ner farliga saker. Om man ändrar koden så kommer inte varningen. Kommer inte alla elaka viruspulare att göra samma förändring i sin kod?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-18 13:12

Eller OutlookExpress 6 som i standardinstallisationen har bilagor blockerat men tar du och vidarebefodrar e-brevet kommer bilagorna fram så att du kan klicka på dem. Det första jag hörde från min far efter att han installerat XP Home är var är mina bilagor, det var bara att slå av så var den tanken borta. Snacka om feltänkt.

kolla i pantent tråden (kring plugins och Eolas) om varför det blir så här.

Passa även på att funderar över att detta nog inte endast kommer att gälla microsoft.

folk som ständigt försöker tjäna pengar på patent är onda..

Nej. Killen som stämde Microsoft för patentintrång har sagt gång på gång att han bara är ute efter Microsoft. I alla fall vad jag har för mig jag läste på Slashdot.

Vänner! Ni talar i tungor! Vilken patenttråd? Vilken kille?

Jag blir galen av sånt här. m¢ har IGEN stulit nåt. Det kostade dem >500 miljoner dollar (som skulle kunnat användas till nåt MYCKE bättre) och det kostar OSS en massa omgörningar av sidor, för att 95% av allas webläsare ska slippa få en dialogruta med OK i nyllet varje gång rörlig inbäddad grafik ska visas... Grrrrrrrrrrr -

This change is a result of an adverse verdict against Microsoft in a patent infringement lawsuit brought by the University of California and Eolas Technologies. You can read about this case at
http://www.microsoft.com/presspass/press/2003/oct03/10-06EOLASpr.asp.

Eolas has asserted that its patent covers one specific mechanism used by Web page authors to embed and automatically invoke certain interactive programs. We made this change to IE to respond to this ruling after considering many factors, including impact on the customer and impact on developers.

Senast redigerat 2003-10-26 23:31

Länken funkar inte

  • Oregistrerad
  • 2003-10-26 23:34

Ta bort sista punkten i länken så går det.

1
Bevaka tråden