Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GPRS o HaleBop

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-17 23:52

någon som fått i gång GPRS på skämt-Halebop?

Jag behövdet skaffa ett nytt nr snabbt.. och hittade ett bra nr med ett halebop kontantkort...

GSM Wap funkar bra, men GPRS funkar inte alls. Tror inte att GPRS är aktivt i abonemanget.. har försökt aktivera både på webbsidan och via halebops teletjafs. Har inte fått någon bekräftelse på att det är aktiverat... får en känsla av att Halebop inte vill att kunderna skall använda GPRS..

Jag har en T610,a

Annars, vilket kontantkort funkar GPRS och WAP bra på?.. jag brukade använda Comviq

Telia och Vodafone är lättast att få igång GPRS på.

Telia sänkte priset till 4 öre per Kb nu också..

/Stefan

  • Medlem
  • 2003-10-18 00:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Telia och Vodafone är lättast att få igång GPRS på.

Telia sänkte priset till 4 öre per Kb nu också..

/Stefan

Det var inte så ärans svårt på Comviq heller kan jag meddela.

35 spänn / MB hos Comviq. Inga som helst problem att aktivera eller använda.

/M

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-18 01:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Har inte fått någon bekräftelse på att det är aktiverat... får en känsla av att Halebop inte vill att kunderna skall använda GPRS..
Jag har en T610,a

På T610 ser du om ditt abbonemang har GPRS genom attt du får en blå triangel ovanför de gröna signalstyrkepinnarna.

  • Medlem
  • 2003-10-18 02:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
På T610 ser du om ditt abbonemang har GPRS genom attt du får en blå triangel ovanför de gröna signalstyrkepinnarna.

Tack för tipset, någon blå trekant har jag inte, dom gula i dockan har också försvunnit

Det är tydligen problem hos halebop med att registrera GPRS nu.. hoppas det inte är ihållande.

Martin, 35 spänn /Mb hos comviq låter ju klart frestande.. är det på kontantkort?

Citat:

Skrevs ursprungligen av majk
Det var inte så ärans svårt på Comviq heller kan jag meddela.

Men är lätt mest problem med GPRS på Comviq kontankort, slutar fungera osv...

/Stefan

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
35 spänn / MB hos Comviq. Inga som helst problem att aktivera eller använda.

/M

Eftersom att frågan var vilka kort det fungerar bra på så nämnde jag de som fungerar bra på. Jag upplever att det är mest krångel med Comviq's GPRS tjänster. (Särskilt med kontantkort)

/Stefan

  • Medlem
  • 2003-10-18 16:53

Nu funkar GPRS änteligen, nu skall jag bara försöka få igång MMS och mail,, Några förslag..

kommer nog dras med halebop ett tag framöver.

Mailen på en T610 är skitlätt.. fyll bara i dina abonemangsuppgifter i mailklienten och kör på! (ohps.. gammal tråd.. du har säkert redan fått det att funka)

1
Bevaka tråden