Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub i Göteborg

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är det inte dags för en pubkväll i Göteborg?
Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-10-06 19:29
Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Är det inte dags för en pubkväll i Göteborg?
Thomas

Tja... Det är ju blött ikväll
Vad skall vi göra???

Om det är några som är intresserade kan vi ju planera in en kväll om någon vecka.
Kom med förslag på Pub och datum.
Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 22:16

Torsdag 16 oktober hade varit bra tycker jag. Har ingen speciell pubpreferens.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 11:36

OK, idag är det torsdag den 16e.

Verkar inte som om folk hunnit ta ställning eller komma med förslag. Vi skjuter det lite på framtiden, eller?

Ja vi får skjuta på det tills vidare.
Det borde ju gå att få ihop åtminsone
8-10 personer i Göteborg.
Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 11:53

Ja tre personer som sitter och svänger en öl på "villan" vid lindholmen blir ju inte någon lyckad träff

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 11:58

När det än blir, räkna med mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 12:02

Jag hänger på.

Gör gärna Come Back om ni vill ha med..
Nancy

  • Medlem
  • Skövde
  • 2003-10-17 18:31

Vad säger Ni om mån 20/10?

20/10 är väl ett alldeles utmärkt datum!

Varför inte 24/10 när Apple har "midnight madness"?

På fredag lanseras Panther klockan 20.00 och några åf borde ha öppet till 22.00 skulle jag tro. Kan inte någon kolla upp detta närmare? Det är ju en PERFEKT kväll att dricka öl och se när Panther lanseras!

Låter bra. Vad tycker ni om Cheers på Viktoriagatan? Vi kan ju boka bord där.

Thomas

Först borde vi ta reda på vilka ÅF som har kvällsöppet? Det hade varit kul med en macvandring där man går runt på olika ställen och hälsar på.

Sorry. kan inte den 24/10, hemtenta i systemering och spelar handboll kl.20.45 med mitt lag BK Heid.
Passade mig bättre den 20/10.
Nancy

  • Oregistrerad
  • 2003-10-19 20:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
Först borde vi ta reda på vilka ÅF som har kvällsöppet? Det hade varit kul med en macvandring där man går runt på olika ställen och hälsar på.

Vi kommer med största sannolikhet att ha kvällsöppet och "specialpriser", men det känns lite tjatigt när puben var hos oss sist. Risken är ju att ni tröttnar på gratis öl...ehehe.
Macvandring känns som ett större motionspass med tanke på hur utspridda vi är i stan. Spårvagnshajk, möjligtvis
Nä...en pub på neutral plats känns bättre. Jag kan släpa med en PB och projektor, så kan vi ha Panther-workshop.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Schuckert
det känns lite tjatigt när puben var hos oss sist. Nä...en pub på neutral plats känns bättre.

Får nog instämma i detta... kan ju bli inflation i att besöka SOS-Data hur trevliga och tillmötesgående dom än faktiskt är. Hur är det med andra auktoriserade macshopsägare typ Trifolium och MacForum, är dom inte alls på banan och intreserad av ett umgänge ???

Får tacka för den gången som ni hade första träffen hos er, detta ledde till att jag medvetet valde att lämna in en mac för reparation där... så ölen blev väl snudd på finansierad bara av den kommande fakturan Goda relationer växer inte på träd ( hörde ni det Trifolium och MacForum ??? )

Olle

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 19:57

Synd att inte SOS Data har avtal med oss på Chalmers. Isf hade ni haft en Ipod beställning av mig

Hur gick det med Mac-Pub och sånt???

Torsdag den 6.? Vilken Pub som helst...!!!

Har inte Apple ett jubilum snart som vi kan ta som ursäkt att fira lite extra ???

Minns ni att det körde ihop sig vid förra Julen och att vi då inte han träffas, tror att vi då bara blev 4:a stycken tappra ( Jag, Nancy, Mikael F och en till ) Jag har ett förslag och det är att vi den första advent träffas på Tyrolen ( Liseberg har ju julöppet ) vi kan äta och dricka en massa bayerbrygd (öl)... vet inte om det går att beställa bord i förväg... gillar ni tanken och är intreserade ?? Räkna med att där kan vara ganska stökigt.

Olle

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
Minns ni att det körde ihop sig vid förra Julen och att vi då inte han träffas, tror att vi då bara blev 4:a stycken tappra ( Jag, Nancy, Mikael F och en till ) Jag har ett förslag och det är att vi den första advent träffas på Tyrolen ( Liseberg har ju julöppet ) vi kan äta och dricka en massa bayerbrygd (öl)... vet inte om det går att beställa bord i förväg... gillar ni tanken och är intreserade ?? Räkna med att där kan vara ganska stökigt.

Olle

Låter kanonkul, jul på liseberg men bättre om vi är flera den här gången. För min del kan nu ej bekräfta 100 % väntar på handboll matchplanering! Återkommer..
Sen tack för att ta reda på priset osv..

/Nancy

Mig veterligen så är det bara vanlig entréavgift på Liseberg som gäller... sedan blir det nog att stå i kö vid Tyrolen för att komma in... kanske kan man boka bord i förväg men det är nog tveksamt efter som dom är 100% säkra på att änndå fylla lokalen.

Olle

Blir det någon pubkväll? Jag har inte varit med innan, men hänger gärna på. Kan inte kvällen börja på SOS-data för att sedan hamna på något matställe för fortsatt tjôt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 08:29

Jag avstår nog Liseberg.
Stå i kö till krog har jag tidigare bestämt mig för att aldrig mer göra, och så verkar det vara ett hyfsat stökigt ställe vilket är något jag inte är överentusiastisk över tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 08:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Jag avstår nog Liseberg.
Stå i kö till krog har jag tidigare bestämt mig för att aldrig mer göra, och så verkar det vara ett hyfsat stökigt ställe vilket är något jag inte är överentusiastisk över tyvärr.

I grunden sunda åsikter så jag håller med...

Förslag: Bishop Arms Västra Hamngatan 3
De har många bra Öl- och Whiskeysorter och mat till en rimlig penning

  • Oregistrerad
  • 2003-11-05 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Förslag: Bishop Arms Västra Hamngatan 3
De har många bra Öl- och Whiskeysorter och mat till en rimlig penning

Jaaa! Utmärkt förslag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-05 16:12

Där brukar jag vara och förtära Guinness och hamburgare så det låter fint

Bevaka tråden