Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpot Extreme + Powerbook Ti ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

a

Fint inlägg..
Vad handlar tråden om egentligen, tycker inte inläggen hänger ihop för 5 öre..
Därför sätter jag rubriken med ett "?"

Senast redigerat 2003-10-15 11:10

Jag sitter just nu två meter från en extremestation och har bara två gröna punkters mottagning. Jag en en riktad Dr Bott-antenn ut genom fönstret, signalen reflekteras mot en husvägg och sedan in i ett fönster 50 meter bort. Där är det också två gröna punkter. Underligt. Jag har en 15" Power Book G4 med förra airportkortet. Jag har inte bytt till Extremes programvara i datorn. Blir det bättre mottagning med Extremekort i datorn? (Jag väntar på nya 15" PowerBooken)

Är det någon som vet om det passar att stoppa i ett Airport Extreme-kort i en Tibook 550? Eller måste jag skaffa ett gammalt vanligt Airport-kort? Det är Gigabit nätverkskort i den.

Nej du kan inte stoppa in en AE kort utan blir fast med det gamla.

ALT så köper du ett PCMCIA kort som kommer att sticka ut med en antenn från sidan av din dator, ett Belkin 54g kort - kostar mindre än Apples Airportkort, men du får som sagt en utstickande del.

Det där med "utstickande" gillar jag inte riktigt. Jag ska kolla upp det. Tack för svaret.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 13:31

Det finns ju 3Coms X-jack-kort också, de sticker inte ut...

Citat:

Skrevs ursprungligen av C-mon:
Det finns ju 3Coms X-jack-kort också, de sticker inte ut...

Den kanske har sämre mottagning/sändning?

Senast redigerat 2003-10-16 10:45

X-jack-korten har en utfällbar antenn. Har ett av deras vanliga RJ-45 pc-card kort, mycket smidigare då man slipper ta ut kortet varje gång man ska flytta på laptopen.

1
Bevaka tråden