Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer än iTMS för Windows den 16 oktober

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra veckan kom det ett Page 2-rykte på MacRumors som hävdade att iTunes 5 ska lanseras den 16 oktober. Nya finesser är, enligt uppgifterna, WMA-stöd, "lyssnarlån" på iTMS, nya kodningsmöjligheter och helt nytt gränssnitt.

Men inte nog med det, som dom säger på TV-shop, det skulle även komma nya iPod-tillbehör, bland annat inspelningstillbehör. Och en ny dockningsenhet som ger möjlighet att visa foton och filmer på tv från iPod, samt bluetooth-docka med bluetooth hörlurar.

Ett annat rykte sa samtidigt att det skulle komma en adapter för att använda SD- och CF-kort för att överföra foton till iPod (någon många önskat!).

Dessa rykten, som varit uppe i en annan tråd förra veckan, var på sidan 2 för att de var obekräftade. Men nu kommer lite mera info om detta (det kan ju visserligen vara samma källa iofs) från Apple Insider som pekar i samma riktning.

Om allting är sant är väl svårt att tro, obekräftade rykten som låter väldigt bra är inte sällan drömmar från macanvändare, men det ska bli spännande att se vad som händer på torsdag, nåt blir det definitivt!

Så länge iTunes kommer till Windows så blir jag glad... Vilket enligt mig och många det är en 100% chans att den händer nu på Torsdag.

Jo, så långt kan vi nog utgå ifrån att ryktena har rätt.

Men bluetoothhörlurar t.ex., är knepigt. Så vitt jag vet är väl inte ens bandbredden i bluetooth tillräcklig, så i så fall skulle man behöva skicka ljudet kodat och packa upp det i hörlurarna.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 23:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jo, så långt kan vi nog utgå ifrån att ryktena har rätt.

Men bluetoothhörlurar t.ex., är knepigt. Så vitt jag vet är väl inte ens bandbredden i bluetooth tillräcklig, så i så fall skulle man behöva skicka ljudet kodat och packa upp det i hörlurarna.

det är ju knappt att det räcker till handsfree...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Så länge iTunes kommer till Windows så blir jag glad...

Jag blir inte glad förrän iTMS kommer till Europa!

Nu har det kommit fram fler detaljer och det verkar som om de ursprunliga ryktena stämde en hel del.

Think Secret rapporterar detta:

iTunes 4.1 kommer att släppas med stöd för att dela musik mellan mac och pc, synkronisering av On-The-Go-spellistor och röstinspelningar från iPod. Man ska även komma dra URL:er från iTMS till andra program och kunna bränna långa spellistor på flera cd-skivor utan avbrott.

iPod Software 2.1 kommer att släppas med förbättringar när det gäller On-The-Go-spellistor, uppspelning, bakgrundsbelysningen, batteristatusen och bättre förvald kontrast. Ett nytt spel, Music Quiz, kommer också. Det grävs en tredje generations iPod för detta.

De nya tillbehören är, som tidigare ryktats, en microfon för inspelning och en kortläsare. Tillsammans med iPod Software 2.1 kommer man att kunna spela in memos och lagra digitala bilder. Eftersom iPod Software 2.1 kräver en 3G-iPod så antar jag att det är kört att använda dessa tillbehör till gamla iPod-modeller.

Som mrkz tipsar om så kan man se detta på Apple Store:

Världens bästa "jukebox" blir ännu bättre

Om ryktet stämmer så kommer helt klart köpa mig en mikrofon, använder kom-ihåg-lappar-programet mycket för jag är så glömsk, men dom kan man inte ta med sig. Hade varit perfekt att kunna spela in påminnelser på poden också.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Som mrkz tipsar om så kan man se detta på Apple Store:

Hmm, bilden är borta nu och jag hann inte spara ner den tyvärr.

Mer rykten inför ikväll:

MacRumors rapporterar att LA Times i sin tur rapporterar att Apple kommer att sammarbeta med Pepsi för att marknadsföra iTMS. Man ska kunna hitta koder i Pepsi-produkter som ger fria nerladdningar av låtar, enligt ryktet.

Fräckt!

Pepsi-tävlingar är väldigt stora i USA så detta bådar gott!

En mikrofon? Var fan är Line-In ?
Ingen Line-In = Ingen iPod för min del.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
En mikrofon? Var fan är Line-In ?
Ingen Line-In = Ingen iPod för min del.

Kanske finns Line-in på mikrofonen, vem vet? Den är ju tänkt för inspelning, så det låter inte helt orimligt.

Ja det vore ju inte helt dumt o ha Line-In i en sån - eller så tänker Apple till o vill tjäna pengar o släpper en Line-In pryl o en Mic-in pryl.. vem vet.. snart vet vi mer kanske.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 18:37

Det ä inte så länge kvar nu! Visst är det kl.19.00 som det roliga sätter igång?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-16 18:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Mer rykten inför ikväll:

MacRumors rapporterar att LA Times i sin tur rapporterar att Apple kommer att sammarbeta med Pepsi för att marknadsföra iTMS. Man ska kunna hitta koder i Pepsi-produkter som ger fria nerladdningar av låtar, enligt ryktet.

"Do you want so sell sugared water to kids for the rest of your life or do you want to come with me and change the world?"

Jag tror det är ödet! Som Steve Jobs en gång blev avskedad och senare uppköpt av samma bolag var lika menat i historien som då Apple tar sluter kontakt med Pepsi då med Scully och nu med iTMS.

Oj... Just det ja -- det kanske inte är ett gott tecken då

Senast redigerat 2003-10-17 01:11
1
Bevaka tråden