Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Year's Biggest Music Story is About to Get Even Bigger

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99mac fick just ett mail ifrån Apple i USA med ovanstående rubrik. Vi misstänker att iTunes lanseras för Windows den 16:e Oktober klockan 19.00.

Så här ser inbjudan ut:

"User groups are welcome to view a live broadcast of an Apple press event on October 16 at 10 a.m. PDT. You can catch the broadcast at your nearest Apple Retail Store with a theater."

Om du hade bott i USA hade du varit välkommen hit:
http://www.apple.com/retail/musicevent/

Christian Åhs skrev även om detta för några dagar sedan:
iTunes händelse den 16:e Oktober

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 09:35

Snart dags att flytta till USA så man inte missar allt kul, eller så får man väl skaffa sig några miljoner så man har råd att åka på allt istället.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lari Kovanen
Snart dags att flytta till USA så man inte missar allt kul, eller så får man väl skaffa sig några miljoner så man har råd att åka på allt istället.

Allvarligt, hur kul är en lansering av iTunes för Windows egentligen?

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-15 14:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Allvarligt, hur kul är en lansering av iTunes för Windows egentligen?

Döh.. det kanske händer nått mera.. skepto!

Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Allvarligt, hur kul är en lansering av iTunes för Windows egentligen?

Kul om man har Windows. Sen ryktas det om att en del iPod-tillbehör ska lanseras samma dag. Läs mer här:

http://www.99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=31408

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Döh.. det kanske händer nått mera.. skepto!

Tro mig, jag älskar Apples sätt att marknadsföra nya produkter, dom gör en show vid varje produktlansering oavsett hur stort värde den har för oss, men tycker samtidigt att iTunes för windows hypas lite väl, eller har har jag missat något där?

ja - du har nog missat något där! att iTunes lyckas bland mac'användare är kanske inte så konstigt. adaptionsgraden bland man'användare är antagligen väldigt hög. att iTunes lanseras för windows är för det första ett styrkeprov på produkten i allmänhet - men även en väsenlig reklampelare för Mac-communityn...att vi faktiskt finns! Jag har börjat arbeta på ett s tälle där det är 110% windows...och Mac kan dom inte uttala och deras bild av plattformen är så obegåvad så det är sorgligt. Personligen: iTunes för windows innebär att jag kan köra det hemma och på jobbet, kan ha gemensamma spellistor etc...

Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Tro mig, jag älskar Apples sätt att marknadsföra nya produkter, dom gör en show vid varje produktlansering oavsett hur stort värde den har för oss, men tycker samtidigt att iTunes för windows hypas lite väl, eller har har jag missat något där?

Ryktet är att också iTunes 5 för mac ska lanseras+ häftiga iPod-tillbehör...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 16:11

Om iTunes blir en succé även i Windowsmiljö blir det ju ett grymt utropstecken för Apple, ett incitament; "de kan ju, de där konstiga Apple som jag tycker är så konstiga, jag kanske till och med ska göra något konstigt och köpa en sån där konstig Apple. Vad konstigt...".

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Om iTunes blir en succé även i Windowsmiljö blir det ju ett grymt utropstecken för Apple, ett incitament; "de kan ju, de där konstiga Apple som jag tycker är så konstiga, jag kanske till och med ska göra något konstigt och köpa en sån där konstig Apple. Vad konstigt...".

Jag håller med! Så länge den "negativa" inställningen många Windows användare har försvinner mer och mer så är det bra för Apple.

Det har faktiskt börjat bli så på dom senaste åren. Mindre och mindre börjar folk ifrågasätta varför man har Mac -- dom förstår en nu

Självklart är det bra om Windows användare kan börja nyttja Apples produkter, det är den största marknaden att ta sig in på.
Men kommer Windows användarna ha tillgång till Apples music store vid lanseringen?

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-15 20:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Självklart är det bra om Windows användare kan börja nyttja Apples produkter, det är den största marknaden att ta sig in på.
Men kommer Windows användarna ha tillgång till Apples music store vid lanseringen?

Vad tror du själv? Tror du på allvar att Jobs skulle lansera iTunes för Windows utan ITMS?? Annars finns det väl ingen anledning att lansera iTunes för Windows.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias L
Vad tror du själv? Tror du på allvar att Jobs skulle lansera iTunes för Windows utan ITMS?? Annars finns det väl ingen anledning att lansera iTunes för Windows.

Har du en dålig dag idag??

Dom lanserade ITMS för mac användare som endast amerikanerna kunde använda, hittils. Så konstigare saker än så har hänt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 20:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Har du en dålig dag idag??

Dom lanserade ITMS för mac användare som endast amerikanerna kunde använda, hittils. Så konstigare saker än så har hänt.

Du verkar skeptisk....;-)

Citat:

Skrevs ursprungligen av DaPhox
Du verkar skeptisk....;-)

Absolut inte!

Ja, jag fattar att apple vinner en hel del på att lansera iTunes för windows, fler sålda låtar på ITMS och sannolikt fler sålda iPods, samt en och annan switcher.
Och ju mer pengar apple får in desto fler balla grejer kan dom keynota för oss.

Min fråga från början var "Hur kul är en lansering av iTunes för windows"
Om ITMS bara fungerar i USA denna gång också..........

Livet är underbart!

I rest my case, vi kan droppa den här diskussionen nu!

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-15 20:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Har du en dålig dag idag??

Nä, inte alls, har du?

  • Avstängd
  • International user
  • 2003-10-15 20:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
I rest my case, vi kan droppa den här diskussionen nu!

Nä, det verkar tråkigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 21:16

Hey, weise guy!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 21:35
Senast redigerat 2003-10-15 21:51

Gamla goda firest0rm hehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 21:56

hittade en bättre länk

Citat:

Skrevs ursprungligen av PrimaLittke
Dom lanserade ITMS för mac användare som endast amerikanerna kunde använda, hittils. Så konstigare saker än så har hänt.

Kolla på rubriken för tråden. Nog sjutton är det iTMS det handlar om.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 23:56

Min PC väntar med spänning!

Mycket gott! Äntligen kan man skippa över SkitAmp och köra en sleek och enkel mp3 spelare. Ska lätt installera den på alla Windows-datorer jag har.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Mycket gott! Äntligen kan man skippa över SkitAmp och köra en sleek och enkel mp3 spelare. Ska lätt installera den på alla Windows-datorer jag har.

Har du fler Wintendo lådor än Macar?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-16 09:14

Själv hoppas jag mycket på en läsare för CF kort till iPoden.
Då kan jag nog garantera att jag köper en ny iPod bara för att kunna få den funktionen!!(har ju redan en gamal 10 GB iPod)
*hoppas* *hoppas*

/arvid

vad är det som är så bra med en läsare för CF-kort till iPod!? att man kan tanka över till iPod och sen föra över till mac'en? går det inte lika bra att tjoffa över direkt

Citat:

Skrevs ursprungligen av arvid
Själv hoppas jag mycket på en läsare för CF kort till iPoden.
Då kan jag nog garantera att jag köper en ny iPod bara för att kunna få den funktionen!!(har ju redan en gamal 10 GB iPod)
*hoppas* *hoppas*

/arvid

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
vad är det som är så bra med en läsare för CF-kort till iPod!? att man kan tanka över till iPod och sen föra över till mac'en? går det inte lika bra att tjoffa över direkt

Du har verkligen inte greppat fördelarna med detta (trots att vi är många som tjatat om hur gärna vi vill ha *precis* detta).

Har man en mac i närheten är det ju naturligtvis ingen fördel att kunna lägga bilderna på en iPod. Men alla gånger då man är ute på fältet, ute och reser eller av någon annan anledning inte vill ha med sig sin mac (man kanske inte ens har en bärbar mac) så är detta perfekt ju! Att kunna tömma över alla bilder på en iPod är betydligt billigare än att köpa en massa extra minneskort bara för man ska vara ute och resa en vecka, t.ex.

Edit: slarvfel

Senast redigerat 2003-10-16 10:57

jo - nu efter lite eftertanke förstår jag fördelen med det...men har inte själv haft det behovet...ÄNNU...vill säga

Senast redigerat 2003-10-16 10:58
  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 10:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
jo - jag förstår fördelen med det...

Varför frågade du då?:D

Bevaka tråden