Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple siffror pekar uppåt för föregående kvartal

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ikväll presenterade Apple den finansiella rapporten för det gångna kvartalet. Sammanfattningsvis kan man säga att det ser väldigt ljust ut. Företaget har gjort en vinst på $44 miljoner. Detta kan jämföras med förlusten på $45 miljoner under samma period förra året.

Även försäljningen har visat sig peka uppåt. Allt som allt har 787 000 Macintosh-produkter sålts under kvartalet. Detta motsvarar en uppgång med cirka sju procent i jämförelse med för ett år sedan. Apple har sålt 336 000 iPod-enheter, en uppgång med 140 procent.

Apples VD uttalar sig optimistiskt om det gångna kvartalet: "It was a great new product quarter for Apple,". I pressmeddelandet fortsätter han: "“We launched the Power Mac G5, the fastest personal computer in the world, new PowerBooks and new iPods. Plus, we’re delivering Panther, the next major release of Mac OS X, later this month and we’ll have some exciting news regarding our music efforts tomorrow.".

Om några minuter börjar en direktsänd telefonkonferens med anledning av kvartalsrapporten. Den direktsända strömmen finns här.

Pressmeddelandet finns här.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 23:29

Det var ju glädjande
Det fanns ju lite förhandsrykten om att tidigareläggningen av 10.3 och itunes-win kunde bero på att de hade dåliga siffror detat kvartal och behövde några ljuspunkter - men så var det inte mao. - Gott

  • Oregistrerad
  • 2003-10-15 23:53

Verkligen kul att höra!
Får se hur siffrorna kommer att bli efter imorgon och framåt

produkterna blir bättre. skönt om det leder till att apple går bra! vi vill ha lite större marknadsandel! vi vill ha något bättre priser! vi vill ha panther! OSX är oslagbart och blir det bättre så bara måste folk inse dess överlägsna användarvänlighet mm...

Jag tror faktiskt Apple's marknadsdelar gått upp nu. Steve Jobs hade rätt... 2003 är nog Apple's bästa år någonsin. Bara positiva grejer!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 08:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag tror faktiskt Apple's marknadsdelar gått upp nu. Steve Jobs hade rätt... 2003 är nog Apple's bästa år någonsin. Bara positiva grejer!

En sak ja ångrar nu bara, är att jag inte köpte aktier innan Januari detta år, då den fortfarande inte var så stark.

Nu är det ju nästan för mycket att lägga ut och den lär nog stiga mer också.

Får väl nöjda mig att jag köpte Ericsson B vid rätt tillfälle iallafall

Om jag ska hålla mig till ämnet; Tycker att detta är ett väldigt bra år ja! Får se hur det utvecklas nu, kan bara bli bättre?

/ freeze

  • Oregistrerad
  • 2003-10-16 10:12

Ganska imponerande att "retail storesen" går med vinst. 4,3 miljoner besökare i butikerna, i detta kvartalet. Varav 375 000 i Chicago.

4,566 miljarder dollar i cash... :rolleyes:

O så fick vi ytterligare ett tecken på att det är USA som gäller för Apple.

Nu kanske vi kan slippar trådar och diskussioner i stil med "Vad ska rädda Apple?" men det kanske är för mycket att hoppas...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jürgen B
O så fick vi ytterligare ett tecken på att det är USA som gäller för Apple.

Saxat från Macworld.se

"Intressant är även att Europa drar in mer pengar. Området går från ett bidrag på 297 miljoner dollar till 323 miljoner dollar."

1
Bevaka tråden