Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-nätverk med PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har två Macar med OSX och en PC med Windows XP, samt två skrivare varav en laserjet 4 MV. Nätverket är med ADSL och DI-604 router och det funkar med Internet och så på alla burkar.
Nu har jag två frågor.

1. Kan jag föra över filer mellan från Macen till PCn och helst också tvärtom? Hur gör jag då?

2. Kan jag få PCn att skriva ut genom närverket till skrivaren? Hur gör jag då?

Tack för svar!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ian Curtis
Vi har två Macar med OSX och en PC med Windows XP, samt två skrivare varav en laserjet 4 MV. Nätverket är med ADSL och DI-604 router och det funkar med Internet och så på alla burkar.
Nu har jag två frågor.

1. Kan jag föra över filer mellan från Macen till PCn och helst också tvärtom? Hur gör jag då?

2. Kan jag få PCn att skriva ut genom närverket till skrivaren? Hur gör jag då?

Tack för svar!

Jag sitter med en mac med OS X och en gammal PC med Win 98 och jag brukar köra Virtual Pc för att få dem att snacka med varandra, flytta filer mellan, skriva ut har jag aldrig testat, men det bör inte vara ngr problem det är bar att dela ut via den virtuella maskinen.

Jag är övertygad om att du kan få bättre och mer uttömmande svar av andra, med det kanske kan vara en början...

M.v.h. Christopher

Det löste sig med punkt 1 efter lite fipplande. Jag satte på Windows-fildelning i Systeminställningar och "Tillåt användare logga in från Windows" i Konton. Sen gjorde jag ett alias av en mapp på Mac-skrivbordet och gjorde ett annat alias av samma mapp i Windows. Nu kan jag lätt flytta filer fram och tillbaka.

Men frågan kvarstår om hur jag kan skriva ut på HP Laserjet 4MV?

Senast redigerat 2003-10-15 18:43
  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-10-15 22:22

Tyvärr har 604:an igen inbyggd printerserver. Det finns annars numera ofta på många routrar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ian Curtis
Det löste sig med punkt 1 efter lite fipplande. Jag satte på Windows-fildelning i Systeminställningar och "Tillåt användare logga in från Windows" i Konton. Sen gjorde jag ett alias av en mapp på Mac-skrivbordet och gjorde ett annat alias av samma mapp i Windows. Nu kan jag lätt flytta filer fram och tillbaka.

Men frågan kvarstår om hur jag kan skriva ut på HP Laserjet 4MV?

Du kan skriva ut från Mac på båda skrivarna även om dom är inkopplade var för sig genom att använda USB-print sharing, jag har även för mig att det skulle gå att få med PC, har för mig att jag sett någon tråd i detta forum, leta.

Det går ju att gå den "långa" vägen att flytta över/ öppna dokumentet via filhanteringen från PC till MAC och där välja skrivare och skriva ut

F

1
Bevaka tråden