Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vanligt airportkort i en Lombard?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-14 23:40

i den här tråden framgår att lombard klarar av airport. Min fråga blir om den ar ett vanligt apple aiportkort, om det då ska sitta inne i datorn eller som ett pcmcia? Är det svårt att pilla dit själv (om inne i datorn)?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
i den här tråden framgår att lombard klarar av airport. Min fråga blir om den ar ett vanligt apple aiportkort, om det då ska sitta inne i datorn eller som ett pcmcia? Är det svårt att pilla dit själv (om inne i datorn)?

Lombard har ingen plats för internt Airport-kort så du måste använda ett pcmcia (eller pc-card som man kallar det numera...) om du inte vill riva ut hårddisken eller nå't ;). Apple tillverkar inga sådana, men det finns gott om tredjepartstillverkare. Jag använder ett kort som heter Orinoco Silver till min Lombard och det fungerar utmärkt.

/Göran

Om det är en PowerBook G3 med FireWire, så finns det en plats under tangentbordet för ett vanligt Apple-standard Airport-kort. Och det är inte speciellt pilligt att stoppa i.

  • Medlem
  • 2003-10-15 10:11

edit: svaret var till Göran Bolinder.

trodde nästan det. Kan man använda ett Apple Airportkort som pcmcia? Jag har ett som kanske blir över.

  • Medlem
  • 2003-10-15 10:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias A
Om det är en PowerBook G3 med FireWire, så finns det en plats under tangentbordet för ett vanligt Apple-standard Airport-kort. Och det är inte speciellt pilligt att stoppa i.

nä, det är en G3 Lombard utan FW.

Citat:

nä, det är en G3 Lombard utan FW

Då är det pc-card som gäller för dig, alltså

Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
trodde nästan det. Kan man använda ett Apple Airportkort som pcmcia? Jag har ett som kanske blir över.

Nej, tyvärr är det inte så enkelt. Kortet passar iofs i kortplatsen, men det är ändå en annan sorts buss.

1
Bevaka tråden