Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur konfiguerar man trådlöst nätverk?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorgon kommer min nya Powerbook 12" hem till mig....och i den har jag ett Airport extream kort.

vad behöver jag för saker för att kunna surfa trådlöst med den...typ access punkter eller trådlösa routar?

Vad behöver man så att säga? Jag har inte råd med nån Airport station...så jag söker mer nått som funbgerar nästan lika bra??

Vore tacksam för svar.

// Jonas

Du behöver t.ex. en trådlös router eller basstation från t.ex. Netgear. Här finns lite att välja mellan. Det måste vara kompatiblet med 802.11g för att du ska uppnå 54Mb/s.

Hur korrigerar men sedan powerbooken att hitta basstationen så man kan surfa med den??

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-15 07:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Hur korrigerar men sedan powerbooken att hitta basstationen så man kan surfa med den??

Det är enkelt, enklast är att läsa den lilla manualen som följer med basstationen.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-22 20:23

Jag har en D-link som funkar som den ska. 614+ fast den är inte extreme.
Kolla med telia, dom var faktiskt billigare än dom flesta när jag köpte min.
Det finns en massa lullull iform av brandväggar, IP tillstånd in och ut, fram och bak, undantagstillstånd (DMZ)?! osv, men om du bara skiter i manualens alla hot och varningar, och trycker på alla OK och Finish knappar så är det bara att surfa.

I Dallas har man inte Airport.

1
Bevaka tråden