Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Almanacka / planeringskalender i nätverk ?!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-15 17:32

Finns det något bra litet program för att kunna dela på en almanacka eller planeringskalender i ett lokalt nätverk ?! Kanske ett litet plug-in till FileMaker eller liknande (jo, jag vet - jag skulle kunna skapa ett själv i FM men jag orkar inte just nu...).

Om du har tillgång till en webserver så kan du ju köra en Perlbaserad (cgi) kalender. Finns färdiga att hämta på nätet. Jag tycker att dom funkar fint i en arbetsgrupp eller förening.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-15 19:46

http://www.calendars.net har en bra online-kalender.

Deras hemsida är rörig och ser ut som skräp, men det går att konfigurera kalendern så det ser riktigt snygg ut. Så här blev min:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-17 11:06

Men jag skulle helst inte vilja ha en kalenderfunktion ute på Internet utan bara på det lokala nätverket. Idag har vi bra fildelning med fakturering, arbetsorder, kundregister och arbetsfiler tackvare FileMakerPro 5.5 - men vi saknar just en planeringskalender som alla i nätverket kan gå in och skriva in kommande projekt i. Den bör ju helst se ut som en riktig kalender också...

Skakar liv i den här gamla tråden igen...

Någon som har något tips?

J.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2003-10-23 15:38

Jag vet inte om ni menar att alla ska kunna skriva i samma kalender, annars är väl iCal ett utmärkt program. Vi kör det i vårt nät. Bara att sätta upp en webserver som stöder webdav och sen publicera sin egen och prenumerera på de andras. Skulle bara vara lika enkelt med adressboken.
*********

Tack, men iCal är inte att alternativ. alla måste kunna skriva och ändra i kalendern. Vi ska använda den som bokningssystem...

J.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-24 11:36

Har ni eller vill använda FileMaker har vi några färdiga varianter, allt från en fristående enkel Almanacka till en lite mer komplett kalender som ingår i bl a vår produkt P1 Projektsystem.

Just nu har vi kampanj där man får produkten P1 Kundregister (där kalendern är integrerad) på köpet vid köp av FileMaker Pro licens.

Kolla mer på vår hemsida under produkter om det låter intressant.
http://www.positionett.se

/Tony

1
Bevaka tråden