Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort onödiga forum

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 22:03

Här är tre förslag:

Ta bort onödiga forum: fokusera på de viktigaste.
Se till att snabbnavigeringsmenyn alltid är på samma ställe och inte flyttar på sig som nu.
Byt den smutsbruna bakgrundsfärgen mot något mera lämpligt.

  • Medlem
  • 2003-10-14 22:13

Jag gillar 99mac brunt, men håller verkligen med om snabbnavigeringsmenyn!

Vad menar ni med att snabbnavigeringsmenyn flyttar sig?

Vertikalt? Eller vad?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 22:58

Nej. Om man går till startsidan på http://www.99mac.com/ och klickar på Visa nya filer dyker snabbnavigeringsmenyn upp längst ner till höger, vilket alltså borde vara längst ner till vänster där menyn vanligen visas.

Men varför inte ha den överst till höger, eller överst i mitten? Det är väl en bättre placering?

Så mycket navigering som möjligt bör vara samlad på ett och samma ställe, och det ska vara minimalt med knappar och menyer tycker jag.

Man kan inte byta färgen då den på sätt och vis är ett inarbetat varumärke för 99mac. Folk måste känna igen sig.
Färgen må vara ful, men man känner sig som hemma.

  • Medlem
  • 2003-10-15 00:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Man kan inte byta färgen då den på sätt och vis är ett inarbetat varumärke för 99mac. Folk måste känna igen sig.
Färgen må vara ful, men man känner sig som hemma.

Kan bara hålla med. Vill tillägga att jag inte kan föreställa mig ett "onödigt forum" eller hur man urskijer "de viktigaste". De forum medlemmarna postar i, och läser, torde väl vara de viktigaste. Det som gäller är väl att ha en logisk struktur, så man inte letar lösningar på en mjukvarukonflikt i ett forum om jeansmode.
edit: vilket jag tycker 99mac har

tycker du att 99mac har ett forum om jeansmode?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
tycker du att 99mac har ett forum om jeansmode?

Ja vadådå, det råder väl åsiktsfrihet i det här landet - om orat vill tycka att det finns forum för jeansmode så får han väl göra det.

Det är som med vädret - alla pratar om det, men ingen gör något åt det

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
tycker du att 99mac har ett forum om jeansmode?

99mac trodde jag var ett forum för jeansmode… det är väl inte datorer det handlar om???

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-15 08:25

Indigo-blått är en fin färg. Jag har tapetserat hela hallen och halva vardagsrummet i indigo-blått. Det matchar min iMac DV indigo perfekt.

Förut så var väggarna smutsbruna precis som bakgrundsfärgen på 99mac.

Tänk att man faktiskt kan känna sig som hemma även efter att man har bytt färg på tapeterna. Det är t o m roligare att komma hem nu än vad det var förut.

(kanske är det därför jag sällan går ut?)

  • Medlem
  • 2003-10-15 08:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leander Lindahl
tycker du att 99mac har ett forum om jeansmode?

*röd om öronen*
Vad vi borde ha är ett forum om syftningsfel

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Nej. Om man går till startsidan på http://www.99mac.com/ och klickar på Visa nya filer dyker snabbnavigeringsmenyn upp längst ner till höger, vilket alltså borde vara längst ner till vänster där menyn vanligen visas.

Men varför inte ha den överst till höger, eller överst i mitten? Det är väl en bättre placering?

Så mycket navigering som möjligt bör vara samlad på ett och samma ställe, och det ska vara minimalt med knappar och menyer tycker jag.

Tabbar finnes; använd dem.

  • Medlem
  • 2003-10-15 09:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Tabbar finnes; använd dem.

Och min ser ut såhär:

lol

Hehe

1
Bevaka tråden