Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk fakturamall för Excel

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Med Excel medföljer en rad mallar, tyvärr har jag bara den engelska versionen och jag skulle behöva den svenska fakturamallen som följer med svensk Excel

Tacksam om någon kunde skicka den på richard.ronnback [at] telia.com

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 19:27

Hej,

eh... inte för word då? i vilket fall är dom kass för det finns inga fält för ord.nr. etc som skall finnas där....

EDIT: Öh.. fan... org.nr skall det ju vara

Senast redigerat 2003-10-14 20:12

Tusen tack alla hjälpsamma människor

Nu har jag mallar så det räcker åt en hel ekonomiavdelning

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-14 20:27

Du kan ju ha några i reserv ifall de skulle gå sönder.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-03-04 10:11

Det var ju bra att han fick så många fakturamallar...
Men nu skulle jag också behöva en. Snälla alla ni som hjälpte Richard, kan ni hjälpa även mig?
excel och openoffice går lika bra.

martin.jonsson[at]rixmail.se

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-03-04 11:25

Lägg gärna upp några bra mallar i den här tråden, så kan fler få tillgång till dom

  • Medlem
  • Gotland
  • 2006-09-18 22:23
Ursprungligen av Rasmus:

Lägg gärna upp några bra mallar i den här tråden, så kan fler få tillgång till dom

det tycker jag också, det är nog många som är intresserade.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-09 11:15

Jag gör ett försök med att skaka liv i den här gamla tråden.
Någon som har bra fakturamallar för Office att lägga upp?

Jag har nu äntligen fått tummen ur och lagt upp en faktureringsmall för Excel på min ofärdig webbplats med råd om bokföring. Jag har även skrivit en alldeles för detaljerad artikel om vad som måste finnas i en faktura (enligt flera olika lagar) och vad som bör finnas.

Faktureringsmall för Excel på www.bokföramoms.se och artikel om innehåll i fakturor

Senast redigerat 2007-11-10 19:23
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-10 19:06

Tjusigt! Tackar.

Någon som gjort en snygg till Numbers?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-10 23:42

Någon som vet hur man lägger in två klockslag så att Numbers räknar ut tiden och tar det gånger timkostnad och visar upp? Vore smidigt.

Ursprungligen av Acke:

Någon som vet hur man lägger in två klockslag så att Numbers räknar ut tiden och tar det gånger timkostnad och visar upp? Vore smidigt.

Nåt sånt här menar du?

Kollade just antalet nedladdningar av min faktureringsmall lite längre upp, 127 stycken idag. Det var roligt att det var så många.

Kollade nyss igen, nu är det uppe i 250 nedladdningar, det trodde jag inte. Roligt!

Tackar. Nu fattas bara själva företaget!

Kanonbra! Nu behöver jag bara ett företag också

Haha, 300 nedladdningar! Nice.

Faktureringsmall för Excel på www.bokföramoms.se och artikel om innehåll i fakturor

(Som en kompis sade, antingen har hundratals små företag fått lite hjälp att bygga en faktureringsmall, eller så används mallen för att utfärda tusentals fakturor i mitt företags namn. Så det är bara att hålla tummarna att inte Skatteverkets insatsstyrka slår in dörren mitt natten snart... )

Ojdå, 415 nedladdningar fram till idag.

510 nedladdningar. Det trodde jag absolut inte. Kul! Blir inspirerad att släppa min lösning för lönespecifikationer nu. Återkommer om det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-25 18:22

Ja, det är en fin mall. En sak undrar jag bara, dokumentet är 2 sidor? Andra sidan är blank? Hur tar man bort den (jag är helt nollad på Excel)? Blir jobbigt när man sparar som pdf och får en blanksida med.

Ursprungligen av Taz_1999:

510 nedladdningar. Det trodde jag absolut inte. Kul! Blir inspirerad att släppa min lösning för lönespecifikationer nu. Återkommer om det.

Nu har jag släppt min lösning för lönespecifikationer, så nu finns både fakturamallen och lönespecifikationer som gratis nedladdningar på min site om bokföring. Den senare är en programvara för Mac OS X.

Kolla att du valt arkiv > utskriftsformat> och där ställt in A4 och 100%. När man flyttar dokument mellan datorer så är detta en sak som kan "glömmas bort".

Nästa grej att kolla är att du inte har någon text eller några bokstäver som åker över de kanter som utgörs av sid 1 (visas som en streckad linje), varken neråt eller, vilket är vanligare, åt höger.

Funkar inte det kan du prova att göra kolumner lite smalare genom att dra i "pinnen" mellan kolumnerna, du ser när du är på rätt ställe eftersom pekaren byter utseende då.

Sedan kan du förstås också alltid välja sid 1-1 när du skriver ut.

För övrigt är antalet nedladdningar just nu 733 st, oj!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-25 20:02

Fick till det till slut, efter att gått igenom varje modifiering jag gjorde av din mall. Visade sig att när jag ersatte e-postadressen i mallen med min egen, blev dokumentet plötsligt 2 sidor. Problemet upphörde dock när jag gjorde e-post adressen oklickbar. Skumt, men nu funkade det bra iaf. Tack för en tjusig mall!

Min fakturamall passerade just 1000 nedladdningar. Oj!

Nu har den passerat 1500, det trodde jag inte.

Ursprungligen av Taz_1999:

Nu har den passerat 1500, det trodde jag inte.

Jag har tillochmed blivit medlem på din sajt. Ska starta firma och ser bokföramoms som ett fantastiskt tillskott! (ps, tror du att du och jag skulle kunna snackas vid över msn/ichat eller liknande, så att jag kan ta del av din visdom? jag lovar att bjuda dig på öl vid tillfälle PM går också bra!)

Senast redigerat 2008-10-29 00:35
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-10-28 20:03

Är det någon som råkat sätta in pengar på ditt bankgiro än?

Ja faktiskt.

Jag såg att du blivit medlem, kul! Jag räknar ner till 2000 nedladdningar av fakturamallen förresten, idag är det 1904 stycken.

Visst kan vi chatta lite (du hittar färgglada knappar till vänster) eller ta en öl. Jag gillar öl... Allt om mig . nu - Ola Andersson blogg aka Taz_1999 - Home

Bevaka tråden