Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jättestort behov av HJÄLP!!!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett gammal Telia 020-abonemang som jag har valt att ha kvar för att kunna koppla upp mig lite var stans plus att min epostadress ([email protected]) är speglad till min epostadress jag har via Telia 020-abonnemanget.
Men det är sällan jag kopplar upp mig via modem. Hemma använder jag com hem bredband och på kontoret har jag skaffat ett Telia ADSL-abonnemang.

I mitt e-postprogram (Apples Mail) har jag aktiverat inställningarna som är kopplade till mitt Telia 020-abonnemang. Att jag sedan sitter uppkopplad via com hem bredband eller Telia ADSL har inte varit några problem. Jag har i två års tid skickat och tagit emot e-post utan problem.

Men nu plötsligt, sedan 1-2 veckor tillbaka, kan jag inte längre skicka e-post. Men att ta emot e-post går bra.
Jag har inte ändrat några inställningar. Om jag kopplar upp mig via modemet så kan jag skicka e-post, men inte via com hem eller ADSL.

Nu får jag upp en meddeland i Apple Mail där det står "Servern mail1.telia.com för utgående e-post kunde inte leverera detta e-brev".

Vad kan ha hänt?? Det fungerade ju förut?

Ändra SMTP-servern till: mail1.comhem.se
Thomas

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 16:44

Tror Telia idkade spam-hämmande åtgärder lite som de behagade och ville utan att informera för några veckor sedan... Eventuellt kan detta innebära att de ströp port 25 eller något...

Ring och hör i kundtjänst - och det bästa är att du får dig massa käck musik till livs alldeles nästan gratis

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 16:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Ändra SMTP-servern till: mail1.comhem.se
Thomas

Du menar det som comhem tjatat om i mail efter mail under sommaren
Jo... det är bra att starta där...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Magnusson
Ändra SMTP-servern till: mail1.comhem.se
Thomas

Tack Tomas, nu fungerar det. Men jag undrar fortfarande varför jag plötsligt blivit tvungen att byta SMTP-server? Jag har ju skickat e-post via com hem med SMTP-servern inställd på mail1.telia.com i snart två år...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
Du menar det som comhem tjatat om i mail efter mail under sommaren
Jo... det är bra att starta där...

Jag måste ha missat de mailen från com hem. Beror på att jag inte aktiverat/kollat mina mail som jag fåt till min com hem-mail.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2003-10-14 16:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel Roos
Tack Tomas, nu fungerar det. Men jag undrar fortfarande varför jag plötsligt blivit tvungen att byta SMTP-server? Jag har ju skickat e-post via com hem med SMTP-servern inställd på mail1.telia.com i snart två år...

Jag tror att Telia har sålt eller är på väg att sälja com hem till någon.

/Johan

  • Oregistrerad
  • 2003-10-14 16:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av mudsam
Jag tror att Telia har sålt eller är på väg att sälja com hem till någon.

/Johan

Såldes på försommaren (som led i telia-sonera) och sedan sista sept. är de gamla adresserna borta (ex.v. sökdomänen i "internet" bör oxå bytas/kompletteras)

1
Bevaka tråden