Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Affär med mycket datorlitteratur?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-14 09:37

Finns det något ställe i Malmö, förutom Akademibokhandeln, där de har mycket datorlitteratur?
Måste ha tag på kursböcker, och har inte hittat något riktigt bra ställe att beställa från, och Akademibokhandeln är svindyra och har aldrig det man behöver hemma.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-14 09:53

Datorbokhandeln gick ju i slasken för inte så länge sedan. I övrigt vet jag faktiskt inget bra ställe för datorlitteratur förutom Studlitt.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-14 10:10

Vad är det för ställe? Var ligger det?
Vad har de för priser och urval?
Kan man fika i butiken?
Många frågor.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-14 11:34

Snål förkortning av Studentlitteratur, fast de ligger ju i Lund, och är dessutom svåra att komma åt, fasen vet om de har försäljning på plats längre heller. Det blir nog akademibokhandeln som gäller:D

Varför inte utnyttja någon bokhandel på nätet om priset är viktigt?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-14 12:06

Har kikat på AdLibris, det är väl dem som har bäst priser, men på de två böcker vi har behövt hittils har leveranstiden varit uppåt fyra veckor...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 13:19

www.bookpool.com är bra om det är en engelskspråkig bok. snabba leveranser och bra priser.

Jag bor inte i Malmö, men vet ändå en bra bokhandel för datorböcker. Är det nördigt eller?

Spångatan tror jag gatan heter (en gata som leder fram till köpcentret Triangeln (heter det så, mycket jag inte vet...) och som i korsningen har en Burger King), på den fanns det förut en bra datorbokhandel.

Tillägg: (sökte fram den på Gula Sidorna)
Datorbokhandeln PC Boken

Spång. 9 , Box 17141, 20010 MALMÖ
040-97 03 20

/Ola

  • Avstängd
  • 2003-10-14 14:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av molia
www.bookpool.com är bra om det är en engelskspråkig bok. snabba leveranser och bra priser.

Det finns en renodlad dator/databokhandel i Sthlm. Tunnelbanenedgången Hötorget.
Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. De kan skicka böcker men är rätt dyra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Det finns en renodlad dator/databokhandel i Sthlm. Tunnelbanenedgången Hötorget.
Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. De kan skicka böcker men är rätt dyra.

Den du menar heter Read-It och är mycket bra och finns på adressen:

http://www.readit.se

Edit: Ändrade felstavad adress efter Pirres påpekande. (Kollade innan jag publicerade, såg att det skulle vara .se men glömde att ändra innan jag publicerade, suck).

/Ola

Senast redigerat 2003-10-14 15:05
  • Avstängd
  • 2003-10-14 14:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Den du menar heter Read-It och är mycket bra och finns på adressen:

http://www.readit.com

/Ola

Gäss http://www.readit.se/

Citat:

Skrevs ursprungligen av Taz_1999
Jag bor inte i Malmö, men vet ändå en bra bokhandel för datorböcker. Är det nördigt eller?
/Ola

Tyvärr är det just den som gått i putten.
Fast om man kollar i skylten så hänvisas gamla kunder till någon annan firma i Skåne. Minns inte vilken, men jag kan knalla förbi när jag går ut och handlar senare idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-14 15:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Tyvärr är det just den som gått i putten.
Fast om man kollar i skylten så hänvisas gamla kunder till någon annan firma i Skåne. Minns inte vilken, men jag kan knalla förbi när jag går ut och handlar senare idag.

De hänvisar till Datalätt som köpt upp konkurslagret. De har haft 7st utförsäljningar på plats på spångatan och nu finns bara skräpet kvar hos Datalätt (i Eslöv)

1
Bevaka tråden