Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverkskort till en Power Macintosh 8100

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter och knåpar med gammal fin 8100 maskin och kom på idéen att ett nätverkskort inte vore helt fel, men var hittar jag ett !?

Vad får det kosta frågar sig en tänkbar säljare och svaret är att det finns inga begränsningar nedåt...

Har någon ett gammalt kort som ligger och skräpar, om nu något från en mac kan skräpa !?

Så är jag synnerligen intresserad av att väcka tidigare kort till liv igen !

För att testa min gamla 8100 !

På återhörande !

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-13 19:31

8100 har inbyggt ethernet! Du behöver en adapter bara. AAUI ->10Base-T eller 10Base-2 finns.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
8100 har inbyggt ethernet! Du behöver en adapter bara. AAUI ->10Base-T eller 10Base-2 finns.

Jag som trodde att den bara stödjer appletalk, men då är således frågan var finner jag en adapter till en vettig kostnad !?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-13 20:51

Tja, det har nog många här. Jag är ju lite långt bort, men ta och ändra titeln på denna tråd till att du vill köpa en AAUI-adapter till RJ-45 t.ex. så bör du nog få tag på en snart, de är vanliga. De kunde användas på alla maccar med inbyggt ethernet fram till beige-G3:an!

Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Tja, det har nog många här. Jag är ju lite långt bort, men ta och ändra titeln på denna tråd till att du vill köpa en AAUI-adapter till RJ-45 t.ex. så bör du nog få tag på en snart, de är vanliga. De kunde användas på alla maccar med inbyggt ethernet fram till beige-G3:an!

Mange tack ! I'll do;-)

1
Bevaka tråden