Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med VPN och router

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag lite problem. Vi har tre Macar och en PC på jobbet där vi kör Telia ADSL, med en Micronet 888 router. Alla burkarna funkar fint med Internetsurfning. Min uppdragsgivare har fixat PCn för att jag via en VPN-lösning ska kunna koppla upp mig mot deras datorsystem. Men det funkar inte! PCn är rätt konfigurerad, jag har själv sett att det funkar hos datanissen, men hos mig funkar det inte. Min fråga är nu, kan det vara vår router som inte tillåter VPN, eller finns det nån inställning i routern som man kan göra för att få det att funka. ALLA tips mottas med tacksamhet.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 20:34

Du måste förmodligen öppna upp portarna som vpnet använder sig av. Kontakta datanissen så kan han säkert hjälpa dig.

Jag har kontaktat datanissen flera gånger, men han har gett upp. Funkar alla routrar med VPN?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 21:07

Majoriteten borde fungera utan problem. Men som sagt man måste öppna rätt portar och forwarda dem till rätt maskin. Skall försöka läsa lite om din router.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 21:19

När man läser på micronets hemsida så står det uttryckligen

Support VPN pass through

så det borde ju fungera för dig.

Vad är det för VPN klient? Om det är samma som cisco's så kan du behöva göra en inställning där, för att köra den via en router/brandvägg.

VPN-klienten heter GNAT Box VPN Client.

Nu har jag fått det att funka, nästan? Jag har bytt router till en D-link DI-604. Min dator hittar den andra datorn via VPN-klienten, men det är nåt som inte är bra. Jag får upp mapparna på den andra datorn, men det går så oerhört långsamt att det inte går att öppna nån mer mapp. Det går heller inte att öppna något dokument eller kopiera till eller från "fjärr-datorn". Det blir liksom time-out. Vad kan jag göra? Hjälp!

1
Bevaka tråden