Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Phoneagent till T610

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick ett mejl från macmedia att de släppt Phoneagent till T610.

Denna mjukvara låter en göra det mesta med T610 bl a Teman och göra backup på sina sms och annt gott.

Har inte hunnit kollat upp allt. Finns att tanka ner från Versiontracker

Senast redigerat 2003-11-02 20:59

Först en liten detalj - programmet heter PhoneAgent (med "a" vilket kan vara av betydelse om man söker efter programmet på en sökmotor)

Orginellt är också att dett görs av en firma som heter MacMedia i Slovakien av alla länder.

Jag hittade det på Version tracker och laddade ned det. Tyckte det verkade mycket smart, men många funktioner är avstängda om man inte betalar registeringsavgiften på ca 300 kr.

Eftersom jag tycker att man skall stödja egensinniga programmerare, och eftersm det gav mig en möjlighet att redigera wap-adresser, skriva ta bort och spara SMS mm så registerade jag det idag.

Så är långt är jag nöjd. Kanske väl dyrt för ett sharewareprogram av den här typen, men det verkar lösa en hel del problem för mig som inte gillar att knappa in SMS meddelanaden och liknande på telefonens tangentbord. Återkommer när jag använt det en tid.

Crister

Det skall vara ett "A" med, jag var lite slarvig bara;)

Tycker att det är lite saftigt oxo men kanske kommer en massa saker att förbättras. Reggar nog den med snart..

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-12 11:42

Hmmm kan inte koppla ihop min telefon med bluetooth i programmet? Förövrigt har min bt koppling mot datorn blivit väldigt instabil...Vad kan det vara?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-12 11:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban B
Hmmm kan inte koppla ihop min telefon med bluetooth i programmet? Förövrigt har min bt koppling mot datorn blivit väldigt instabil...Vad kan det vara?

Gäller att läsa anvisningarna för installationen:) Nu är det fixat.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-10-12 12:48

Funkade utmärkt via IR på min PowerBook G3 (fast det inte näms i dokumentationen)

Yes, ett program som kan hantera SMS:en på min T610, det har jag saknat!

Sådärja, nu var programmet reggat. Synd att inte Sony Ericsson levererar telefonen med ett liknande program, det skulle ge så mycket mervärde. Men de är väl för tröga och stela för nåt sånt.

Hoppas PhoneAgent kommer att stödja Z600 nu när den släpps nästa vecka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 10:52

Connection failed

Försökte använda PhoneAgent igår men lyckades inte ansluta. Har Bluetooth adapter som fungerar med Salling MobileSync. Testade i PhoneAgent både "Bluetooth-Modem" och "Bluetooth-PDA". Ingen av dem hjälpte.

Tips?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-15 11:13
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Connection failed

Försökte använda PhoneAgent igår men lyckades inte ansluta. Har Bluetooth adapter som fungerar med Salling MobileSync. Testade i PhoneAgent både "Bluetooth-Modem" och "Bluetooth-PDA". Ingen av dem hjälpte.

Tips?

Tror du gjort samma fel som jag gjorde..Att bara försöka ansluta direkt genom att koppla på bt fungerar inte, du måste först skapa en ny "seriell port" med hjälp av bluetooth serieport verktyget. För mer detaljer kolla bluetooth readme filen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 12:01
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban B
Tror du gjort samma fel som jag gjorde..Att bara försöka ansluta direkt genom att koppla på bt fungerar inte, du måste först skapa en ny "seriell port" med hjälp av bluetooth serieport verktyget. För mer detaljer kolla bluetooth readme filen.

Tack, skall testa. Synd att det inte var så enkelt.

Ibland skickas Read Me-filer med för att man faktiskt ska läsa dom...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-15 12:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Tack, skall testa. Synd att det inte var så enkelt.

Det är inte alls svårt, bara precis som Adrian säger att man ibland måste läsa readme filer..Precis det jag gick bet på:)

Det ska tilläggas att det var en väldigt väl utformad Read Me-fil med tydliga skärmbilder av alla dialogrutor så det är som Robban säger; rätt enkelt ändå.

Då får vi snart se ett snyggt Panther-tema av någon av er!?

/Johnw

Vilken blåtandsadapter tycker ni är bäst/fungerar bra?

Jag har en G4 dual 1.42 och T610...

Nilexsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 13:44
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nilexsson
Vilken blåtandsadapter tycker ni är bäst/fungerar bra?

Jag har en G4 dual 1.42 och T610...

Jag använder D-link. Fungerar bra. Kan användas till PC om man vill. Fungerar med T610.

Det är andra D-link jag köpte och min förhoppning var att det var bättre räckvidd på denna men det var det inte. Den fungerar ett par meter men inte mellan två rum där vägg är i vägen, dock dörröppning givetvis.

Citat:

Skrevs ursprungligen av johnnie2times
Då får vi snart se ett snyggt Panther-tema av någon av er!?

Det kanske jag borde göra! Satt och lekte alldeles för sent med just tema-funktionen i PhoneAgent. Funderade på ett 99mac-tema, men jag vet inte om det skulle bli så snyggt...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Nilexsson
Vilken blåtandsadapter tycker ni är bäst/fungerar bra?

Jag kör med en väldigt vanlig: D-Link Bluetooth DBT-120 och den fungerar bra. Den har även testats av 99mac med bra resultat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-15 16:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Robban B
Det är inte alls svårt, bara precis som Adrian säger att man ibland måste läsa readme filer..Precis det jag gick bet på:)

Skall kolla read-me filen. Fast att läsa read me filen och att det är enkelt att komma igång tycker jag inte behöver hänga ihop. Mångas åsikt är tyvärr att Bluetooth är omständigt att komma igång med. Här är ytterligare ett exempel. Man behöver bara göra en liten anpassning men den borde man sluppit.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-15 17:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Olof Forsberg
Skall kolla read-me filen. Fast att läsa read me filen och att det är enkelt att komma igång tycker jag inte behöver hänga ihop. Mångas åsikt är tyvärr att Bluetooth är omständigt att komma igång med. Här är ytterligare ett exempel. Man behöver bara göra en liten anpassning men den borde man sluppit.

Forstar vad du menar, men for mig som nyligen kommer fran windows varlden sa gor det inte sa mycket sa lange det fungerar.. Fick tex aldrig mitt tdk bluetooth pc kort att fungera fullt ut med min T68i..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-21 01:05

Tycker programmet verkar smart, men jag saknar funktionen att snabbt kunna ladda hem bilderna jag tagit med kameran, det hade varit smidigt! Istället måste jag skicka dem en och en till datorn, som i sin tur låser bluetoothen i ca 1 minut efter varje fil den tagit emot, tidskrävande! Men programmets funktion är egentligen bara att spara sms och slippa skriva dem på telefonen (vilket jag tycker går mycket smidigt ändå med T9), så jag är inte riktigt säker på att jag skulle ha användning av det, även om program som dessa är väldigt roliga för prylnissar som mig själv... Har ni som köpt programmet verkligen haft användning av det? Jag menar, använder ni det fortfarande efter en vecka?

Citat:

Skrevs ursprungligen av speedy
Har ni som köpt programmet verkligen haft användning av det? Jag menar, använder ni det fortfarande efter en vecka?

Jag knåpade ihop två teman direkt jag köpt programmet och det var väldigt kul. Sen tog jag backup av SMS och telefonboken. Sen har jag väl inte använt programmet så mycket, SMS skickar jag oftast med Adressboken. Men jag kommer att återkomma till det för att göra flera teman och för att fortsätta ta backup på SMS. Så bortkastade pengar är det inte, om än 29 dollar är i högsta laget. Trevligare när shareware ligger på 10-15 dollar.

Nu är PhoneAgent uppdaterat till 1.1, läs mer här:

http://www.macupdate.com/info.php/id/13026

Det står inte vad som är nytt, men på hemsidan för programmet står det att det numera stödjer T610, T616 och Z600, vilket jag har för mig är nytt.

Nu hittade jag vad som är nytt:

What is new in version 1.1:
• downloading pictures, sounds and themes from the phone
• simple picture editor for theme elements
• incomng call alert on the computer screen
• sending smileys in SMS messages
• dragging Wap bookmarks from/to Safari
• export/import phonebook pictures in vCards

Hur är det med K700i-stöd? Är z600-teman kompatibla med k700?

Ursprungligen av David Molarin:

Hur är det med K700i-stöd?

Nu finns PhoneAgent 1.2 och nyheten är, precis som väntat, stöd för K700i.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 13:05

hmmm hur får man igång ir porten på en powerbook wallstreet ? jag har försökt och försökt..

  • Oregistrerad
  • 2004-06-21 16:59
Ursprungligen av DimeR:

hmmm hur får man igång ir porten på en powerbook wallstreet ? jag har försökt och försökt..

bra att du tog upp frågan, för ja skulle åxå vilja veta. så man kan leka lite med mobilen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-08-22 14:46

Detta är ju verkligen ett program jag gillar och söker

Finns det stöd för p900?
Fast jag det jag vill är att synka sms så Det behöver ju inte vara Phoneagent!

mvh tobias

1
Bevaka tråden