Jag fick min nya PB 15" Alu för 6 dagar sedan och har haft en del skumma saker.
Den skummaste är nog att när den går ner i vila pga lågt batteri går den inte att väcka. Jag kör MacOS 10.2.8.

Jag köpte också GenGap från Madsonline som jag kopplat på mina gamla nätadaptrar från en Pismo jag hade innan. En orginal: M7332 (testad av Madsonline) samt en PB-adapter från Madsonline
Så nu har jag en på jobbet, en hemma och en i väskan.
Nu upptäckte jag av en händelse att de ändrat både spänning och strömstyrkekrav. Jag trodde det var samma. De gamla adaptrarna (som hade samma som t.o.m PB 1400) hade 24V= och 1,875A.
Den nya PowerBooken har 24,5V= och 2,65A.
Dock har datorn inte klagat på nåt sätt, mer än just det där med att den inte vaknar...
Saken är den att jag inte ens använt orginaladaptern hittills.
Hur mycket tror ni denna halva volt spelar roll? Det mesta i datorn går väl på 12, 5 och 3,3 volt i alla fall, och måste transformeras i datorn.
Den ökade strömstyrkan antar jag bara behövs när man koppla på maximalt med utrustning på portarna osv. Men det vore ändå interssant att se vilken strömstyrka den använder i vanligt bruk.
Är det någon här som har en PowerBook 17" från början av året? Kan ni kolla vad det står på dessa. Man undrar ju om Madsonline gjort en fuling och chansat? Man borde ju kunna paja adaptern om man tror att den ger samma möjlighetern som orginaladaptern. Men det kanske är nåt nytt iom senaste serien. Den gamla PB 17" verkar förbruka 55W, enligt Apple-History.com. Den nya har 65W. Är det USB 2.0 som gör det?
Pismo hade 45W. (Även om apple-history.com skriver 50W. Min orginaladapter har 45W (24*1,875).)

EDIT: Ser just nu att de utfärdat en "varning" längst ner på sidan. Typiskt....