Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

apple pro högtalare-beige G3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-10-11 21:29

Funkar det att köra apple pro högtalare till en beige G3?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-10-11 21:58

Det kan gå, men du behöver en adapter eller bygga om kontakten för dem.
Saxat från Apples sajt:

De analoga Apple Pro Speakers är inte USB-baserade men kräver en dator med ett miniuttag för Apple-högtalare. Apple Pro Speakers bör bara användas med nya G4-baserade iMac-datorer eller Power Mac G4-datorer från efter den 9 januari 2001.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-11 22:13

Av någon märklig anledning har Apple satt extra små minijack på sina högtalare. Det verkar bara dumt då de inte kan användas på andra datorer än nya som har denna kontakt. Är det någon som vet varför det är såna här kontakter?

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-11 22:15

Jag gissar att det går, men kräver lite lödjobb. Pro-högtalarna får ström via den speciella kontakten. De är ju aktiva! Det är därför kontakten ser annorlunda ut, den transporterar ström också.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-12 08:29

Om du har ett USB-kort i din dator så kan du köpa till en Griffin PowerWave (ljudkort/förstärkare) som bl ger dig ett uttag för Apple Pro Speakers med 2x10W.

Om du har ett FireWire-kort i datorn så kan du istället nöja dig med Griffin iFire som är en adapter som kopplar Apple Pro speakers till FireWire-utgången.

Gör som jag: koppla ihop datorn med din vanliga stereoanläggning. Har du den möjligheten får du klart bättre ljud än med datorhögtalare (om du har en bra anläggning).

Tycker det är bättre att använda sin befintliga stereo/hemmabioanläggning även till datorn istället för att köpa högtalare till datorn när man redan har grejerna. Men det är klart, står datorn i ett annat rum eller så blir det ju en annan sak.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-20 16:21

Fick mig några par Pro Speakers. Mest för kul tänke jag bygga om ett par för att testa dem, har nämligen ingen utgång på någon av mina datorer till dem.

Vad behövs för strömförsörjning till med? Är inte så hemma på högtalare och strömstyrkor. Om jag har förstått det rätt som Macus skriver är det två gånger 10 W. Men sen då? Amper och volt? Går säkert att räkna ut, men hur?

Jag är också på jakt efter att modda ett par Pro Speakers. Ingen som kan?!

1
Bevaka tråden