Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bokstavs repeteringar med Vitt Pro Keyboard!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-10 21:45

När jag skriver så får jag dubbla tecken med mitt nya tangb. har testat alla kombinationer som finns i S-inställningar / tngb Mus men inget hjälper! Irriterande värrre får rediigera allt jag skriver.

Jag har letat hhär efter trådar om detta men hittade inget...

där blev det dubbbelt igen.... skummt!

Snälla någon hjälp en MAC newbbie (dubbelt igen) *grrr*

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 22:21

*skratt*

Ja det var ju ett jävla ffeell

Är det så om du har ett annat tangenbord oxå?
Är det så om enbart har tangentbord på USB-busen?
Allt verkar normalt i "syst.inst->internationellt" ?
Du har inte parkinson?

[Det där sista var kanske elakt... Men jag försöker skylla min usla stavning på tangentbordet, tecke nbyter plats ttit so mtätt, me ndet går inte - det är jag... :p]

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 22:36

Har faktiskt haft samma problem med tangentbordet på min PowerBook. Mest dubbla s och t:n. Lyfte av det från datorn, kollade om det var något skräp som orsakade det (det var inget jag såg), satte tillbaka tangenterna igen - och sedan dess har det funkat. Vet inte hur man gör motsvarande med ett stationärt tangentbord, men det borde ju gå...

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-10 23:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pär
*skratt*

Ja det var ju ett jävla ffeell

Är det så om du har ett annat tangenbord oxå?
Är det så om enbart har tangentbord på USB-busen?
Allt verkar normalt i "syst.inst->internationellt" ?
Du har inte parkinson?

[Det där sista var kanske elakt... Men jag försöker skylla min usla stavning på tangentbordet, tecke nbyter plats ttit so mtätt, me ndet går inte - det är jag... :p]

Allt i syst.inst är inställt på Svenska! har en Flagga uppe i listen med "PRO" under som ibbland ändras från "PRO" till bara en flagga.

Tgb sitter i min ACD 20" USB port har testat att flytta den till datorns USB utan nnåggon skillnadd!

PS: Min mormor sa alltid att - Gamla mäniskor kan du skratta åt men inte sjuka! Tänkvärt!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-10-11 13:15

Jag upplever precis samma problem med flera olika datorer och tangentbord och jag har inte parkinson, jag lovar! jag skulle gissa att det har med USB som konstruktion att göra. USB har ju inte garanterad bandbredd så det kan ju bli nått strul när tgbt ska skicka koderna, datorn hinner inte se och så byggs det upp en buffer på nått vis. Min gissning är att det har med USB-implementationen i Jaguar att göra, faktiskt.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-11 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av bollman
Jag upplever precis samma problem med flera olika datorer och tangentbord och jag har inte parkinson, jag lovar! jag skulle gissa att det har med USB som konstruktion att göra. USB har ju inte garanterad bandbredd så det kan ju bli nått strul när tgbt ska skicka koderna, datorn hinner inte se och så byggs det upp en buffer på nått vis. Min gissning är att det har med USB-implementationen i Jaguar att göra, faktiskt.

Tack Bollman! Jag har beställt en Blåtands variant av detta tgb. nu! hoppas att den funkar bättre.

Tjocka feta fingrar? Se då på Systeminställningar/Tangentbord/Upprepa tangent och Fördröjning

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-11 13:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Saffran
Tjocka feta fingrar? Se då på Systeminställningar/Tangentbord/Upprepa tangent och Fördröjning

Jag har testa alla settings där inne ingen kombination hjälper! Har faktiskt inte så tjocka fingrar! Spelar Piano!:p

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-10-13 16:56

Jag har löst mitt problem bootade upp med kringla+alt+f+o+ zappa pram resetta och bokstavs repeteringarna är borta! kan hjälpa någon som har detta problem i framtiden

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 17:30
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Jag har löst mitt problem bootade upp med kringla+alt+f+o+ zappa pram resetta och bokstavs repeteringarna är borta! kan hjälpa någon som har detta problem i framtiden

Perfa att du skriver hur det löstes - så många skriver aldrig det och då kommer frågorna upp igen : Nu finns det ju här om man söker

1
Bevaka tråden