Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smaskiga AluBook-bilder?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon skicka lite bilder på PB 12" / 15" Aluminium in action?
Typ skrivbordsbilder och lite miljö och smaskiga närbilder!

Är 15" så underbart snygg som den ser ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-10 17:05

Datorporr.

Jag vill också se en uppfälld PB 15" Alu.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65

Jag vill också se en uppfälld PB 15" Alu.

Ja uppfälld, nerfälld i alla de konstiga vinklar!

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 17:22

Jag vill också se!!! Då min är beställd, men lär ju inte anlända förrän om ngr veckor...behövs något att trösta sig med.

Jag har bilder från när jag packade upp min PowerBook 15". Vill ni se?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 20:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Jag har bilder från när jag packade upp min PowerBook 15". Vill ni se?

Ja snälla kan vi inte få det??

Kom igen nu. får vi några bilder eller?

  • Medlem
  • 2003-10-12 12:29

ja. bilder, massa bilder..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-12 14:04

Kom igen nu capojava, ge oss några bilder!

Hehe, ledsen att hålla er på halstret. Trodde jag hade bevakat denna diskussion för att se om någon var intresserad, men det hade jag tydligen inte.

Om någon har en iSight och vill se den "live" så är det bara att säga till. Mitt AIM-namn är capojava.

Bilder kommer inom några minuter...

Nu finns bilder upplagda här!

Mycket nöje

  • Oregistrerad
  • 2003-10-12 22:19

Mmm.

Fin fina bilder.

Skall beställa en om någon vecka tror jag.

*Längtar*

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-12 22:40

Man längtar ju inte direkt mindre efter sin nya powerbook 15" efter att ha sett de bilderna. Beställde den 22:a sep, den är inte skickad än

Bra bilder förresten, kul att se!

  • Avstängd
  • 2003-10-12 23:42

Den är oförskämt vacker...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 11:02

Till capojava:

Trevliga bilder. Jag längtar tills jag får plocka upp min egen, men det lär väl dröja - den är inte beställd än!

Det ser dock ut som om skärmens kanter buktar uppåt när datorn är ihopfälld. Stämmer det eller är det en synvilla? Det har ju snackats en hel del om detta och om låsmekanismens fel och brister.

Citat:

Skrevs ursprungligen av molekylmartin
Det ser dock ut som om skärmens kanter buktar uppåt när datorn är ihopfälld. Stämmer det eller är det en synvilla? Det har ju snackats en hel del om detta och om låsmekanismens fel och brister.

Det överdrivs nog utav perspektivet, men det är möjligt att de buktar uppåt lite. Max en millimeter dock.

Jag tycker dock att locket och låsmekanismen fungerar perfekt, och det beror inte (bara) på att jag är ett macfreak, utan helt enkelt p.g.a. att jag tycker detta är en helt fantastisk dator (jämfört med min iBook 600 och en tidigare TiBook 500 Rev. A).

Jag har absolut ingenting att klaga på. T.o.m. batteritiden är riktigt bra. Över 3 timmar vid normal användning.

  • Medlem
  • 2003-10-13 16:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av capojava
Det överdrivs nog utav perspektivet, men det är möjligt att de buktar uppåt lite. Max en millimeter dock.

Har förgäves väntat i TRE VECKOR på min 1.25 Alu (nån som har fått nån från MacForum i Gbg?), men hade två stycken 1 Ghz i händerna förra veckan. Båda maksinerna hade ett tydligt och rörligt "glapp" i hopfällt läge, ett glapp som dessutom var större ut mot kortsidorna än vid själva låset. Själva mellanrummet störde mig inte så mycket, men däremot att det glappade, sedan ser det ganska B ut att locket liksom böjer upp sig ut mot kanterna.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-13 16:58

OK, det verkar alltså som om det är stor variation mellan de enskilda maskinerna. Man får hoppas att man själv får ett fint exemplar. Jag kommer nog att vara nöjd i vilket fall - nu sitter jag med en iMac 350 med OS9.2!:D

1
Bevaka tråden