Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intern bluetooth för Power Mac G4 MDD?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det finns någon sorts bluetooth modul att montera internt i en MDD... vill inte offra en USB port för detta nämligen... någon som vet?

/D

USB-kort med BT-adapter?

Har inte sett någon PCI-BT men det är väl inte omöjligt att det finns...

  • Oregistrerad
  • 2003-10-05 10:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Sinclair
Undrar om det finns någon sorts bluetooth modul att montera internt i en MDD... vill inte offra en USB port för detta nämligen... någon som vet?

/D

Det är ett dotterkort som måste beställas med ny maskin (+400:-).
Det går alltså inte att komplettera med detta i efterhand, eftersom kortet inte finns som produkt. Rent tekniskt går det dock utmärkt att montera kortet i efterhand.
Du kan dock beställa det som reservdel och trycka in det på plats. Tyvärr får man hosta upp 1.600:- för resevdelen som är samma del som kostar 400:- i samband med maskinbeställning.
Annars fungerar den inbyggda adaptern utmärkt. Det kan intygas från ett antal kunder som alltså beställde maskinen med Bluetooth.l

hmm... intressant... jag skulle lätt kunna offra 1600kr för det. men skulle du beställa en reservdel åt en kund som du inte reparerar något för?

/D

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 09:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Sinclair
hmm... intressant... jag skulle lätt kunna offra 1600kr för det. men skulle du beställa en reservdel åt en kund som du inte reparerar något för?

/D

Det bär mig emot till det priset, annars är det inga problem. Reservdelar har två priser; nypris och inbytespris (trasig del bytes mot hel del)

1
Bevaka tråden