Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skeppas???

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur långtid tar det för en dator som har börjat skeppas?
De står "Shipped" på oderstatus.....hur långtid kan de ta innan den kommer till sverige nu?

*längtar efter min PB!!*

  • Medlem
  • 2003-10-07 19:17

det skulle jag också vilja vet.. och hur troligt är det att den skeppas det datum dom har sagt? min "skall" skeppas imorgon enligt planerna..

  • Medlem
  • 2003-10-09 18:19

ingen som har någon koll på hur lång tid det brukar ta?:confused:

Ingen av er skriver från vilket land det skickats eller vilken leverantör, men jag antar att det är Apple Store som menas. En normal leveranstid är väl 4-6 dagar i alla fall. Brukar stanna en dag extra nånstans om ordern består av flera delar och ska sättas ihop i ett mellanland.

(Är skeppas ett svenskt ord eller bara en direktöversättning av "shipping"? Borde inte "skickas" gå lika bra att säga på svenska? /Språkadrian)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 21:08
Citat:

(Är skeppas ett svenskt ord eller bara en direktöversättning av "shipping"? Borde inte "skickas" gå lika bra att säga på svenska? /Språkadrian)

shipping betyder att något skeppas, det vill säga åker båt.
datorerna åker väl fartyg från fjärran östern. jag tycker det låter bra. jag vill bli sjöman på en Apple-skuta.

1
Bevaka tråden