Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konsoll fråga!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört av PlayStation användare att man ska (på PS) öppna locket innan man stänger av den för att spara på linsen. Finns det ngn sanning i detta och i så fall gäller det även för GameCube i så fall?

Någon som vet om det ligger någon sanning i detta påstående?

Är det ingen som åtninstånde kan bekrefta el. dementera påståendet att man bör öppna locket innan man stänger av ett PS för att spara på linsen?

Jag jobbar ändå på Bergsala AB/Nintendo och har aldrig hört talas om att kuben skulle ta skada av detta.

Vet inte vad som gäller på PS2, tyvärr.

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 13:49

Jag hade PlayStation från den släpptes i Sverige tills PS2 släpptes i Sverige. Spelade grymt mycket. Öppnade typ aldrig locket innan jag stängde av konsollen. Hade inga problem.

Den enda anledning jag kan tänka mig till att det skulle vara en bra idé är att linsen åker tillbaka till defaultläge bara om man har strömmen på, och att detta läge skulle vara dammskyddat eller så. Nu kommer jag på rak arm inte ihåg om PS lät (= linsen åkte tillbaka) när man slog av den, eller om den tvärdog. Dock kan du ju lyssna på din GameCube: Brummar den någon fraktion av en sekund när du slår av den så betyder det att linsen åker tillbaka till skyddat läge och då borde detta tips definitivt inte gälla GC...

Man bugar och bockar!

1
Bevaka tråden