Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rabatt på Panther

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om man köper en nya dator precis innan ett ny släpp av operativsystem dv Panther...brukar man få rabatt på uppgraderingen då?

Sen undrar jag hur lång tid de kan ta för en dator att skeppas från Taiwan till sverige..?? Köpte en powerbook12" som nu står som "shipped" nämnligen...så jag vill veta hur många dagar de tar innan jag får den?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2003-10-09 07:43

Jag var i kontakt med Apple Store igår och frågade om rabatt på panther, då jag väntar på min nya pb 15". Jag fick följande svar: De som köper nya datorer från och med idag (8/10) får Panther till rabatterat pris (ca 200 kr).
Men det är faktura datumet som räknas, vilket är det datum då datorn skickas. Vilket gjorde mig glad eftersom min inte är skickad än, men alla försenade pb's ska skeppas den här veckan

Jag läste i en annan tråd att ett par hade ringt och avbeställt sina köp för att beställa på nytt för att få Panther till rabatterat pris. Vilket de alltså gjorde helt i onödan, för om deras datorer inte var skickade så skulle de ändå få rabatten. Och man kan väl inte avbeställa om datorn är skickad.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 07:47

Under http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/ finns det lite mera information om vad som gäller för rabatterade uppgraderingar från 10.2.x till 10.3.

/D

Citat:

Skrevs ursprungligen av JonasEk1
Om man köper en nya dator precis innan ett ny släpp av operativsystem dv Panther...brukar man få rabatt på uppgraderingen då?

Sen undrar jag hur lång tid de kan ta för en dator att skeppas från Taiwan till sverige..?? Köpte en powerbook12" som nu står som "shipped" nämnligen...så jag vill veta hur många dagar de tar innan jag får den?

Beställde min Powerbook G4 12" 1 ghz Combodrive igår 8/10 och då sa dom att om Panther släpps innan datorn är levererad så ingår det gratis. Annars så får man det gratis alternativt väldigt billigt.

Men det sa dom innan dom hade gått ut med releasedatumet.

Nu tog jag tag i problemet och ringde och frågade och sa som det var. Och dessa svar fick jag.

1. Om datorn inte är levererad innan 24 Oktober så skickar dom med Pantherskivan i paketet.

2. Om datorn är levererad innan 24 Oktober så får man Panther gratis men man får betala för att få den hemskickad och det låg på 140 kr ungefär sa killen jag pratade med och han verkade vettig.

  • Medlem
  • 2003-10-09 20:19

helene (eller vad hon nu heter) sa 195 kr till mig..

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 21:00

så här sa hon till mig:

"Det kommer kosta 195 kr att få Panther skickat till dig, det är i stort sett frakten du betalar.
Maskinerna kommer mest troligt att skeppas med Panther efter 24:e, men detta har jag inte fått bekräftat i skrivande stund.

Mvh,
Helene"

Citat:

Skrevs ursprungligen av m.jo
helene (eller vad hon nu heter) sa 195 kr till mig..

Oj då har ju inte jag råd med panther. 45 kr extra, nä det går ju inte för sig

Woow!" så om jag får min dator på måndag....kommer de vara med en rabbatt checkl i där då? eller hur gör man för att få Panther för 195kr?`??

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-09 22:44

Kika på den här sidan och klicka på rätt alternativ längst ned beroende på om du köpt en G5, PB eller vad det nu är...

http://www.apple.com/se/macosx/uptodate/

1
Bevaka tråden