Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleStore NERE!

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag beställde precis från AppleStore när det försvann!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 13:08

Nu igen! Den var ju nere för någon dag sen!
Ja, i så fall hoppas jag att Panther kommer denna gång.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Nu igen! Den var ju nere för någon dag sen!
Ja, i så fall hoppas jag att Panther kommer denna gång.

Det är på tiden!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 13:17

Om Panther släpps uppdateras nog även deras internationella sajt, nu är det ju bara "Swedenstore" som är nere...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-08 13:31

Kanske "Panther" släpps på svenska som förstaspråk...:D

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 13:35

Det är väl iofs bra om de fixar några av de miljarder fel som finns på den svenska sajten. Döda länkar hit och dit och fel på ditt och datt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 13:48

Norsk store er også nede. Det hender ofte at apple.com er den siste som går ned for oppdatering

Citat:

Skrevs ursprungligen av PF
Det är väl iofs bra om de fixar några av de miljarder fel som finns på den svenska sajten. Döda länkar hit och dit och fel på ditt och datt.

Om du väljer köpa på avbetalning så använder de Ikano Kort Bank!!

Det roliga är bara att Ikano Kort har sagt upp avtalet med Apple, så det fungerar inte.. ändå så kan man beställa och länkarna ligger kvar tll Ikano.

Ringde Apple och de vet sig om problemet men vet i dagsläget inte hur de skall svara på frågan hur man skall gå tll väga

Citat:

Skrevs ursprungligen av Oyvind-A
Norsk store er også nede. Det hender ofte at apple.com er den siste som går ned for oppdatering

Och .com!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Earth
Om Panther släpps uppdateras nog även deras internationella sajt, nu är det ju bara "Swedenstore" som är nere...

Nu är även "huvudbutiken" nere. Hoppas, hoppas, hoppas…

Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Nu är även "huvudbutiken" nere. Hoppas, hoppas, hoppas…

När jag pratade med AppleStore nyss.. och frågade lite försiktigt om panther så visste han inte alls när den skall släppas, borde han inte veta det om den skulle släppas idag!!

Eller är de så försiktiga med att ge en nyhet innan AppleStore är uppe igen

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Det är på tiden!

Vad menar du? Apple har ju bara lovat "innan årets slut" när det gäller Panther.

Om Panther lanserar idag (vilket en del rykten har tytt på sedan tidigare) så är det väl rimligt att tro att Apple börjar ta beställningar, men inte att det är omedelbar leverans, eftersom det var så nyligt den blev GM.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Vad menar du? Apple har ju bara lovat "innan årets slut" när det gäller Panther.

Om Panther lanserar idag (vilket en del rykten har tytt på sedan tidigare) så är det väl rimligt att tro att Apple börjar ta beställningar, men inte att det är omedelbar leverans, eftersom det var så nyligt den blev GM.

Man behöver ju inte släppa allt senare än sagt!!!

Om de släpps idag så är det ju kanon, visar ju att Apple kan leverera före tidsangivelser också!

Se bara Dual G5 leveranserna.. De har ju gjort bort sigt riktigt där, nu kanske de släpper Panther före och då blir det som ett plåster på såret om du förstår vad jag menar !

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
När jag pratade med AppleStore nyss.. och frågade lite försiktigt om panther så visste han inte alls när den skall släppas, borde han inte veta det om den skulle släppas idag!!

Eller är de så försiktiga med att ge en nyhet innan AppleStore är uppe igen

En god vän ringde precis til AppleStore och då sa hon att hon inte kunde hjälpa honom just nu för att PANTHER är släppt!

Det kommer idag, var så säker.

(Var tvungen att ändra det uppenbara, naturligtvis )

Senast redigerat 2003-10-08 14:44

jaguar?

Han menar nog Panther

  • Oregistrerad
  • 2003-10-08 14:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av tompab
En god vän ringde precis til AppleStore och då sa hon att hon inte kunde hjälpa honom just nu för att Jaguar är släppt!
Det kommer idag, var så säker.

Eh...
Är denhär tråden flera år gammal?

[Om det kommer 10.3 så borde väl X-sidan vara nere? Det är den inte :-)]

Kolla in den här artikeln från ThinkSecret.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 14:30

Egentlig så håper jeg ikke at panther kommer nå. Jeg kjøpte G5 i forrige uke, og hvis panther kommer nå, har den ene uken kostet meg rundt 1000 kroner.

Nog för att detta är gammalt men, men...

Citat fr. http://www.macrumors.com/page2/

Apple Panther Announcement... on Wed, the 8th?
Monday October 06, 2003 03:51 PM
With multiple reports of Panther reaching Gold Master and a release coming by the end of the month... everyone is still waiting for the official word from Apple.

One report claims that we will hear news from Apple on Wednesday, October 8th about Panther.

Rykten... men ändå !?

Något från MacNN !

Wednesday, October 8th

Last updated: 8:35 AM EST

Top Stories

Apple to release "Panther" on Oct. 24
Apple today announced that Mac OS X 10.3 "Panther," the next major release of its OS will be available on Friday, October 24, beginning at 8:00 p.m.:" Panther delivers more than 150 breakthrough new features including a completely new Finder(TM) that provides one-click access to a user's favorite files and folders; Expose, a revolutionary new way to instantly see all open windows at once; and iChat AV, a complete desktop video conferencing solution for business, education and consumers." Apple's retail stores and Apple Authorized Resellers will host special events Friday night, October 24, at 8:00 p.m. to celebrate the introduction. [print | email comment]_

när samtliga apple store's är nere - så kommer det säkerligen annonseras om något nytt - eller hur

jag hoppas verkligen på panther - för ju tidigare den kommer - ju större är sannolikheten för en billig uppdatering...för oss som precis fått våra G5s...och kanske även övriga

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-08 14:49

Givetvis smyger man ut Panthern. Hur skulle det annars gå till?

  • Medlem
  • 2003-10-08 14:50

Det blev en Panter!!

/hpe

Jippie:

The standard Mac OS Up-To-Date upgrade package is available to all customers who purchase a new Mac system on or after October 8; all customers who purchased a Power Mac G5 regardless of purchase date that do not have Panther included; and customers who purchase the Mac OS X version 10.2 "Jaguar" retail product on or after October 8 for a shipping and handling fee of $19.95 (US).

Kolla in Apple.com, Panther släpps den 24 oktober! (Precis som jag trodde )

jag var bara tvungen:

Citat:

Skrevs ursprungligen av motif
Man behöver ju inte släppa allt senare än sagt!!!

Om de släpps idag så är det ju kanon, visar ju att Apple kan leverera före tidsangivelser också!

Se bara Dual G5 leveranserna.. De har ju gjort bort sigt riktigt där, nu kanske de släpper Panther före och då blir det som ett plåster på såret om du förstår vad jag menar !

Jag förstår vad du menar, men du får det att låta som om de haft några val. Om de KUNDE släppa Panther idag så skulle de förstås ha gjort det, men saker och ting tar tid, Apple är bra, men dom kan inte trolla med knäna.

Nu blev det ju precis som jag sa: att Panther släpps senare.

Citat:

Skrevs ursprungligen av el gringo
jag var bara tvungen:

Bra, jag tänkte i samma banor men nu slapp jag

Bevaka tråden